بدون شک همه ما بخوبی به خاطر داریم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک همواره از برگزاری هرگونه تجمعی ابراز نگرانی میکرد و هشدار میداد، اماهم اینک شاهد هنجار شکنی دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان دستگاه متولی سلامت استان مرکزی هستم!
کد خبر: ۱۰۱۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ 11 December 2021

 

شامگاه جمعه دانشگاه علوم پزشکی اراک بدون توجه به تواصی خود برای مقابله با کرونا برای قدردانی از پرستاران باتهیه ۱۶۵۰ پرس غذا اقدام به برگزاری مراسم تجلیل از پرستاران کرد!
شاید بقول امیل دور کیم بنیان‌گذاران جامعه‌شناسی مدرن که بیش از یکصد سال پیش گفته بود، هر امری حائز کارکردهایی است که برخی از آنها مثبت و برخی منفی هستند،بتوان گفت؛این اقدام دانشگاه موجب تسلی خاطر پرستاران می شود چراکه روحیه آنها در مدت تاخت وتاز کرونا به شدت آسیب دیده است واین شاید توجیه مناسبی به نظر برسد اما باید به این بعد هم نگاه کرد که وقتی چنین تجمعی توسط دستگاهی که متولی سلامت است، صورت میگیرد، دیگرنمی توان به سایرین بابت برگزاری هرگونه تجمعی اعتراض کرد.
سعدی علیه الرحمه در باب چهارم گلستان حکایتی دارد بدین‌مضمون که شاعری به دهی نزد امیر دزدان رفت و اتفاقاً در مدح او شعری گفت اما او فرمان داد که جامه‌اش را برکنند و او را از ده بیرون رانند. در شب زمستان سرد، شاعر داشت می‌گریخت که سگ‌ها به او حمله‌ور شدند. دست برد تا سنگی بردارد، زمین یخ زده بود و سنگ‌ها چسبیده بود عاجز شد گفت: عجب مردمانی هستند، سگ‌ها را گشاده و سنگ‌ها را بسته‌ا‌ند!
بطور مسلم مردم با شنیدن خبر برگزاری آئین تجلیل از پرستاران باخود می گویند، عجب مردمانی هستند، برای مردم عادی کرونا وجود دارد و برگزاری هرگونه تجمعی ممنوع است اما خود از برگزاری این تجمعات امتناع نمی کنند،شاید تنها مردم کوچه وخیابان در تجمعات به کرونا مبتلا می شوند!
البته در این باره می‌شود ساعت‌ها سخن گفت اما در کوتاه سخن، موضوع سلامت عمومی ـ به هر دلیل و علتی ـ امروز بیش از هر زمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بدون شک به هیچ عنوان نمیتوان مردم را متقاعد کرد که نسبت به کرونا سهل انگار نباشند آنهم وقتی که مردم شاهد برگزار تجمع توسط دانشگاه علوم پزشکی باشند و این موضوع آشکارتر از آن است که بتوان آن را لاپوشانی کرد!
کادر درمان ، از جمله پرستاران، بسیار در مقابله با کرونا فداکاری و حتی جانفشانی می‌کنند، اما موضوع مقابله بنیادین با این هنجار شکنی وسهل انگاری دانشگاه به کلاف پیچیده‌ای تبدیل می شود که حتی با قهر وغضب رفع نمی شود.
لازم به ذکر است در راستای ضرورت تجلیل از جهادگران سلامت، توسط مدیر تابناک مرکزی در تیرماه سال ۱۳۹۹ برای اولین بار دراستان مرکزی از چهل نفر از کادر درمانی اعم از پزشکان ،پرستاران و مدیران شهرستانی با هماهنگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک مورد تجلیل قرار گرفتند و براساس مستندات موجود سایت تابناک مرکزی بالاترین حمایت را از کادر درمان به عمل آورده است.
درصورتی که این مراسم از طریق کمک های خیران برای قدردانی از پرستاران انجام شده است باید فهرست خیران را به سازمان بازرسی ،استاندارمرکزی ومسئولین ذیربط ارائه شود.
البته در صورت صحت خبر کمکهای خیران برای برگزاری آیین تجلیل از پرستاران هم دانشگاه حق ندارد از دستگاه های مختلف تقاضای کمک کند وپروتکل های بهداشتی را زیرپا بگذارد و۸۰میلیون تومان به خواننده اعزامی از تهران بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار