مدیر کل تکذیب کرد:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس مستندات اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،  درگیری ۶.۵ درصدی دانش آموزان استان  به کرونا صحیح نبوده و مورد تأیید نیست.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱ 11 December 2021
 
"محمد علی واقعی" با بیان این که عدد صحیح کمتر از یک هزارم درصد است، تصریح کرد: مجموع دانش آموزان استان از دوره پیش دبستانی تا دوره های ابتدایی و متوسطه اول و دوم حدود ۱۸۲ هزارنفر هستند که ۶.۵ درصد این تعداد، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفرمی شود که این رقم بسیار بالاتر از مجموع مبتلایان و بستری های استان از ابتدای آذر ماه می باشد.
وی، افزود: این عدد کم هم به معنای درگیری همه این دانش آموزان نیست بلکه برخی دانش آموزان به دلیل ابتلای افراد خانواده درگیر و از حضور درمدرسه منع شده اند یا مشکوک به کرونا بوده اند.  
وی تصریح کرد: مدارس روستایی وعشایری از ۳ مهر ماه، متوسطه دوم ازنیمه آبان و مدارس ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذر ماه با مجوز ستاد ملی کرونا و با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت، به صورت گروه بندی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کردند.
بمدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به صدور دستورالمعل ۰۷ وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بر اساس این دستور العمل فعالیت مدارس شبانه روزی و خوابگاه ها هم هر هفته با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت، مجاز می باشد.
وی با اشاره به آخرین گزارش  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبنی بر عملکرد مدارس در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه غربالگری  اظهار کرد: بر اساس این گزارش، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مدارس استان در تمام آیتم ها بین ۸۵ تا صد درصد بوده است.
وی یاداور شد: مدارس استان در بحث غربالگری از ۱۰ نمره درنظر گرفته شده توسط مسئولین دانشگاه علوم پزشکی نمره ۸.۵۸ را کسب کرده اند. 
وی تاکید کرد: چنانچه در غربالگری، دانش آموزی دارای علائم یا بدون علائم ولی مشکوک در مدرسه مشاهده شود، مانع از حضور وی در مدرسه شده و چنانچه تست دانش آموز یا معلمی در یک کلاس مثبت شد کل کلاس و اگر تست چند دانش آموز یا چندمعلم مثبت اعلام شد کل آن مدرسه تا ارائه گواهی سلامت غیر حضوری اعلام می شود.
وی، با اشاره به ارائه خدمات آموزشی، تربیتی و پرورشی، به صورت مجازی و در بستر شاد در کنار آموزش های حضوری، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، بیش از  ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی بین مدارس استان توزیع شده است.
به گفته وی همچنین در یک سال اخیر ۲۲ هزار لیتر صابون مایع و ۲۴۰ هزار ماسک بین مدارس مناطق محروم، روستایی و عشایری توزیع شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از توزیع ۲۱ هزار لیتر مایع ضد عفونی غلیظ بین مدارس استان خبر داد و اضافه کرد: این مقدار محلول با رقیق شدن نیاز چند ماهه مدارس را تأمین می کند.
وی در ادامه سخنانش حداکثر تعداد دانش آموز در ارائه آموزش های حضوری را ۱۵ نفر اعلام و اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۷۰۰ مدرسه استان در نقاط مختلف روستایی و عشایری به صورت چند پایه و با جمعیتی کمتر از ۱۵ نفر فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار