امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: به فرموده امام علی(ع) تقوا یک دژ است که از انسان محافظت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 10 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار کرد: جلسات گذشته درباره ایام الله و اهمیت آن سخن گفتیم که باید این ایام الله را متذکر شد.

وی با بیان اینکه قرآن یک کتاب تربیتی است، افزود: حضرت ابراهیم، عیسی، موسی، مریم که در قرآن به آن‌ها اشاره شده، ایام الله هستند، ایام الله یک مکتب است و پیشامد‌ها و تاریخ به معنی تذکر و توجه است.

امام جمعه کرمانشاه مقاومت را عامل به زانو در آوردن آمریکا دانست و اضافه کرد: باید به سرگذشت‌ها دقت کنیم، پیامبر به چهل ملک و شاهنشاه و خسرو و پرویز و کسری و امیر و امثال آن‌ها نامه نوشت و آنان را به توحید دعوت کرد و این‌ها ایام الله است که باید به آن توجه داشته باشیم و در همین راستا امام خمینی (ره) ١۵ خرداد را ایام الله دانست، همچنین شهادت حاج قاسم سلیمانی ایام الله است.

وی در ادامه با بیان اینکه محارم گناهان ظاهری نیست،بلکه وابستگی‌هایی است که برایمان ایجاد کردند، خاطر نشان کرد: محارم گناهانی مانند استعمار است، لذا خداوند می‌فرماید، شکر نعمت کنید که این بزرگان این راه‌ها را به شما نشان دادند و امام راحل فردی بود که ما را از استعمار و استثمار نجات داده و از وابستگی خارج کرد، پس بر اساس فرموده قرآن کریم باید توجه کنیم، کجا بودیم و امروز کجا قرار داریم و روز‌های مهم چگونه گذشته است.

وی ادامه داد: در برخی از روز‌ها باید صبر کنیم، همانطور که تا کنون استقامت کردیم و نتیجه گرفتیم، آنجا که باید شاکر باشیم و خدای تبارک و تعالی را شکر گزاری کنیم که بالاترین شکر شکر فکری است، همانطور که امام با انقلاب فکر ما را تغییر داده و آن را الهی، مقاوم، صبار و شکور کرد.

نماینده، ولی فقیه یادآور شد: به فرموده امام علی (ع) تقوا دژ است، لذا می‌فرماید همانطور که لباس و منزل آدم را حفظ می‌کند، تقوا هم ٧٠ تا ٨٠ سال انسان را حفظ می‌کند، باید گوشت و پوست و استخوان انسان به تقوا شهادت دهد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پنجم جمادی الثانی که ولادت حضرت زینب (س) است، بیان کرد: پرستاران و اطبا حدود دو سال فوق العاده زحمت کشیدند و باید از آن‌ها تشکر ویژه کرد، راجع به خصوصیات حضرت زینب (س) نیز فراوان شنیدید او یک مدرسه و دانشگاه و یک کربلا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار