کد خبر: ۱۰۱۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸ 09 December 2021

تابناک رضوی: محله محروم و آسیب زده هرندی تهران چند سالی ست با تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته و تحت تدابیری انسانی و رویکردی اجتماعی مورد توجه و بهبود است و مشابه این رویکرد در برخی دیگر از کلانشهرها نیز برای التیام زخم حاشیه نشینان پیگیری می شود.

حضور سرزده رئیس جمهور در هفته گذشته در محله هرندی و ارتباط رو در رو با مردم، نقطه عطفی در رویکرد جدید مسئولان نظام در گام دوم انقلاب برای توجه به تورم عقب ماندگی ها و غفلتهای گذشته در مسائل مردم و به خصوص مطرودان اجتماعی بود که مشابه آن را در عملکرد شورای شهر انقلابی و شهردار جهادی مشهد در ماههای اخیر دوره ششم شاهد بوده ایم.
اولویت رفع آسیب های اجتماعی از سوی مدیریت شهری مشهد در دوره جدید ترجمانی از نگرش اسلامی است در راستای "من اصبح و لم یهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم" و علاوه بر این مبتنی بر نگرش انسانی "بنی آدم اعضای یک پیکرند" است که سعدی سالها پیش سرود.
همچنین مهمترین مزیت توجه به آسیب های جامعه، ارتقای سطح سرمایه اجتماعی اعتماد مردم و بالارفتن میزان رضایتمندی عمومی و نمودی از کارآمدی نظام اسلامی است.
از سوی دیگر توجه به آسیب ها و مسائل عمومی شاید باعث این باشد که دیگر کمتر شاهد بازنشر اخبار و تصاویر سیاه از پایتخت معنوی ایران اسلامی باشیم!
تصاویری سیاه با طعم تلخ از حاشیه شهر مشهد مانند کارتن خوابی و بی خانمانی و اعتیاد و فقر و فحشا که بارها و بارها دستآویز تخریب رسانه های معاند قرار گرفتند، بیش از آنکه دقت در دروازه بانی رسانه ای را بطلبد، نیازمند توجه جدی و رویکرد غیرشعاری و عملی در رسیدگی به محرومان است که "به عمل کار برآید" و "دوصد گفته چو نیم کردار نیست" که نیست!
خوشبختانه پس از تاکید ولایت درخصوص رسیدگی به حاشیه شهر مشهد و تشکیل ستادی با این نیت زیرنظر آیت الله علم الهدی در مشهد، مدیریت شهری مشهد نیز در دوره اخیر با این نگرش درپی رفع مسائل و معضلات زیر پوست شهر است. مسائل حاشیه شهر اگرچه کمتر دیده شده و می شوند اما هر از چند گاهی سوژه بیگانگان شده و باعث القای تصویر و تصوری منفی از کلانشهر مذهبی مشهد بوده اند و شمایل جهانشهر مشهد را خراشیده و مورد هجمه و طعمه بدخواهان نموده است.
گذشته از این شعار جهانشهر مشهد زمانی محقق می شود که ابزار ارتباط جهانی داشته و با نگرش شبکه ای و جبهه ای به بازآرایی وجهه و جلوه فرهنگی و رسانه ای مشهدالرضا بیاندیشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار