همزمان با پایان و کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش فعالیت مردم آلودگی هوا حالا مردم را به قرنطینه می کشاند. سازمان حفاظت محیط زیست استان قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هوای قم در شرایط ناسالم برای گروهای حساس قرار گرفته‌است
کد خبر: ۱۰۱۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 01 December 2021

پایان قرنطینه‌های کرونایی، آغاز قرنطینه‌های آلودگی

به گزارش تابناک قم، اگر همکاری مردم افزایش یابد آرام آرام کرونا زحمتش را کم می‌کند و دوباره شرایط زندگی به حالت قبل برمی‌گردد. سفرها، دید و بازدیدها، جشن‌ها، در آغوش کشیدن‌ها و خیلی از اتفاقاتی که کرونا جلویشان را گرفته‌بود. البته در کنار تمام اتفاقات خوشی که قرار است دوباره تکرار شوند، یکسری اتفاقات ناگوار که آن‌ها هم بخاطر این بیماری، کمرنگ شده‌بودند، دوباره سرو کله‌شان پیدا می‌شود. بدیهی‌ترین این اتفاقات، آلودگی هواست.

دوران قرنطینه را خاطرتان هست؟ عکس‌هایی که مردم از سرتاسر کشور خصوصا از شهرهای بزرگ در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند و قرنطینه را راهی برای تنفس زمین می‌دانستند و هوای پاک بعد از کرونا را با هوای آلوده قبل از کرونا مقایسه می‌کردند.

حالا کم‌کم با رفتن کرونا،باید دوباره انتظار هوای سیاه را داشته‌باشیم و برای سلامت خود همچنان دعا کنیم. هرچند هنوز کرونا با مردم خداحافظی نکرده، در بعضی شهرها صدای پای آلودگی هوا به گوش می‌رسد.

سازمان حفاظت محیط زیست استان قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هوای قم در شرایط ناسالم برای گروهای حساس قرار گرفته‌است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. هنوز قرنطینه بلای قبلی تمام نشده، قرنطینه بلای جدید شروع شد.

معاون محیط زیست انسانی استان قم، در خصوص افزایش آودگی هوای استان، گفت: تعداد روز‌های دارای هوای پاک در قم امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تا کنون ۲۰ روز کاهش داشته است.

شفیعی تاکید کرد: افزایش روند بیابان زایی که ناشی از تخصیص نیافتن حق آبه‌های زیست محیطی است از مهم‌ترین دلایل افزایش آلودگی هوا در استان قم است.

طبق گفته معاون محیط زیست انسانی استان قم، آلودگی هوا صرفا ناشی از استفاده بیش از اندازه از وسایل نقلیه و آلودگی کارخانجات و چیزهایی از این قبیل نیست و مسائلی دیگری هم در این امر دخیل هستند؛ اما این باعث نمی‌شود که توجه شهروندان نسبت به وظیفه خود در باب رعایت نکات برای داشتن هوایی پاک‌تر نادیده گرفته‌شود.

عدم استعمال دخانیات به منظور کاهش استرس به سیستم قلب و عروق، نوشیدن آب زیاد به جهت تسهیل خروج املاح و ذرات آلوده از بدن، شستشوی صورت با آب و صابون و نیز شستشوی مجاری تنفسی فوقانی به منظور کاهش عوارض و حساسیت و استفاده از رژیم غذایی مناسب از قبیل استفاده کافی از سبزیجات و میوه‌جات از قبیل پرتقال، سیب، لیمو، کلم، کرفس، فلفل و غیره و مصرف شیر و لبنیات کم چرب از جمله نکات بهداشتی است که افراد باید می بایست در هوای آلوده رعایت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار