عباس شریعتی رئیس دادگستری شهرستان گراش گفت: فقر و اعتیاد عواملی مهم در وقوع طلاق در شهرهای مختلف از جمله گراش به عنوان شهری که شهره به دین ودیانت است می باشد.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 10 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگران: عباس شریعتی رئیس دادگستری شهرستان گراش گفت: فقر و اعتیاد عواملی مهم در وقوع طلاق در شهرهای مختلف از جمله گراش به عنوان شهری که شهره به دین ودیانت است می باشد.

او با اشاره به ولنگاری فضای مجازی و نبود فرهنگ سازی در استفاده مطلوب از این فضا، بیان کرد: در در صورتی که مشکلات فرهنگی، آسیب های فضای مجازی کنترل نشود و نظارتی انجام نشود شاهد افزایش اختلافات، متارکه زوجین و متلاشی شدن کانون گرم خانواده هستیم.

شریعتی تصریح کرد: با توجه به سیاست قوه قضاییه و تاکیدات مسئولان عالی قضایی استان استفاده از همه ظرفیت ها در میانجی گری و حل اختلافات ضروری است.

رئیس دادگستری شهرستان گراش ادامه داد: تمامی تلاش‌های قضایی در راستای حل اختلافات و جلوگیری از طلاق به دلیل آثار مخرب و سوء این معضل اجتماعی ست، تا با گسترش فرهنگ مصالحه این اختلافات ومعضلات به حداقل برسد، زیرا درصورت وقوع طلاق، علاوه بر انحرافاتی که به سبب این پدیده به وجود می آید، مشکلات متعددی در آینده متوجه فرزندان طلاق می شود که طلاق تبعات اجتماعی واقتصادی نامطلوب بسیاری را نیز به دنبال دارد.

او به آیات و روایاتی که در مورد نکوهش طلاق، ضرورت حل اختلافات خانوادگی، میانجی گری افراد خیرخواه و حفظ کانون گرم خانواده است نیز اشاره کرد.

شریعتی با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت که اختلافات خانوادگی با ارجاع پرونده به محاکم قضایی حل وفصل شود افزود: از جمله وظایف شرعی که بر عهده انسان است احیای فرهنگ صلح و سازش، فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر قیام کنند تا این معضل و سایر معضلات اجتماعی، درشهر مذهبی گراش که در بین حوزه های قضایی در زمینه مصالحه از عملکرد مطلوبی بر خوردار است، به حداقل برسد.

رئیس دادگستری شهرستان گراش در پایان از شورای صلحی شورای حل اختلاف شعبه دو گراش که توانسته است در ایجاد مصالحه اهتمامی جدی نماید و عملکرد آماری خوبی داشته باشد نیز قدردانی کرد.

برچسب ها: فقر ، اعتیاد ، طلاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار