رییس سازمان حمل ونقل بارو مسافر شهرداری بجنورد گفت: ۷۰  دستگاه اتوبوس در شهر بجنورد برای جابه‌جایی شهروندان به کار گرفته می‌شود که تمام این ناوگان به سن فرسودگی رسیده و نیاز به نوسازی دارد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶ 06 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حمیدرضا شافعی اظهار داشت: اکنون تمام ناوگان اتوبوسی در مرکز استان بالای ۱۰ سال عمر دارد و برخی به سن ۱۵ سال هم رسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: ۳۴ دستگاه اتوبوس مربوط به بخش خصوصی و مابقی، ملکی شهرداری است و بر اساس برآوردها بازسازی کامل هر دستگاه از این ناوگان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.  

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: هزینه خرید اتوبوس بسیار بالا است و تامین اعتبار برای خرید آن از عهده سازمان و شهرداری بجنورد خارج است. 

شافعی خاطرنشان کرد: نیاز به بازسازی در برخی از اتوبوس های ناوگان، اساسی است و باید موتور و بدنه اتوبوس بازسازی شود و برخی هم نیاز به بازسازی کمتری دارند.  

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره نرخ جابه جایی مسافر با ناوگان اتوبوسی گفت: اکنون برای جابه جایی هر مسافر سه هزار و ۶۰۰ تومان هزینه می شود اما مسافران تنها یکهزار تومان، معادل حدود یک چهارم آن را پرداخت می کنند.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد اظهار داشت: قرار بود یک سوم از این هزینه ها توسط مسافر، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط دولت تامین شود اما در سال های اخیر تعهدات دولت در این زمینه محقق نشده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار