تابناک-امام جمعه سیریک گفت: از وظایف نسل نوجوان و جوان مجاهدت در راستای معرفی و نهادینه سازی فرهنگ انتظار است که بایست تلاش کنیم هر کس به سهم و نوبه خود آن را به دیگران معرفی کند.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸ 05 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در صبح امروز  اجتماع بزرگ دانش آموزان در مصلی میناب اظهارداشت: سیزدهم آبان تجلی مشی استکبارستیزی مستمر ملت بزرگ ایران است که یادآور سلاخی دانش آموزان انقلابی در محوطه دانشگاه تهران در سال ۵۷ و نیز تبعید امام به ترکیه در سال ۴۳ پس از اعتراض به کاپیتولاسیون و همچنین تسخیر لانه جاسوسی است که همه اینها با قلم خونین بر لوح تاریخ نوشته شده اند.

 

وی افزود: از وظایف نسل نوجوان و جوان در این برهه حساس تاریخی  مجاهدت در راستای معرفی و نهادینه سازی فرهنگ غنی انتظار است که بایست تلاش کنیم هر کس به سهم و نوبه خود آن را به دیگران معرفی کند و به ایفای نقش تمدنی خود بپردازد.

 

امام جمعه سیریک عنوان کرد: یکی از اشتباه های راهبردی ما در عرصه مهدویت و انتظار  این است که صرفا به جنبه فرهنگی و نرم  انتظار نگاه می کنیم در حالی که یکی از شئون این مکتب تمدنی در دایره عمل متبادر می شود و ما باید با اعمال،‌ رفتار، مجاهدت ها و خدمات خود نیز همواره در جهت به کرسی نشاندن این مکتب تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری تاکید کرد: انتظار ما بایست ثمره عملی داشته باشد و  نوجوانان عزیز باید خود را برای حکومت نوین مهدوی پس از ظهور امام زمان(عج) آماده کنند و صفحه دل را پاک نگه دارند.

 

امام جمعه سیریک ابرازداشت: به تعبیر قرآن در مقابل مستکبران، کافران و منافقین باید أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ  باشیم و تمام توان خود را جمع کنیم تا خدای ناکرده در برابر بدخواهان ضعفی از ما متبادر نشود.

 

وی تاکید کرد: امروز تقویت جنبه های علمی،عقیدتی،فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آحاد مردم بسیار مهم است و در مواجهه با نسل جوان و نوجوان  از نان شب هم واجب تر است چرا که آینده این مرز و بوم به نوع تربیت این قشر بستگی دارد و آن ها هستند که در آینده تصمیم گیر، تصمیم ساز و مجری خواهند بود.

 

امام جمعه سیریک خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم در جهت تشکیل تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم‌و در این راستا دانش آموزان نیز نقش آینده سازان نظام اسلامی را دارند. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار