مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از توسعه فاز دوم ایستگاه‌های شتاب‌نگار استان خبر داد و گفت: تلاش داریم تا هفت دستگاه شتاب‌نگار برخط در ماه جاری نصب شود.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ 04 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،قاسم قاسمی اظهار داشت: این دستگاه های شتاب‌نگار بر خط زلزله در صورت آماده شدن زیر ساخت، در شهرهای گرمخان، فاروج، شوقان،پیش قلعه، ناوه، گیفان، ودشت گرمه استان نصب می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: کارکرد این دستگاه ها سنجش ابعاد حوادث زلزله و خسارات ناشی از آن است و این تجهیزات سرعت در انتقال اطلاعات مربوط به شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران زمینه افزایش سرعت عمل مسوولان مدیریت بحران و گسیل نیروهای امدادی را به مناطق زلزله واقع شده در استان را فراهم می کند.

قاسمی اظهار داشت: سامانه‌های هشدار پیش هنگام و پاسخ سریع، مهم‌ترین ابزار مدیریت بحران است و با توجه به لرزه خیزبودن استان، استفاده از این امکان ضروری است.

وی اظهار داشت: ۵۹۰ هکتار از محدوده شهرهای خراسان شمالی، بافت ناکارآمد است و با توجه مساحت گسترده آن و وقوع آسیب‌ های فراوان هنگام حادثه، ما را وادار می ‌کند تا هر چه بیشتر از فناوری های جدید در بخش زلزله بهره مند شویم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: اولویت راه اندازی و نصب شتاب نگارها در مرکز  استان به خصوص بخش های پرجمعیت و با ریسک و خطر بالای زلزله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار