بیانیه دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در پی فاجعه منا؛
از رییس جمهور محترم خواستاریم از تریبون سازمان ملل که محلی برای دادخواهی از مظلومین جهان است ، ظلمی را که به سبب خودخواهی و سوء تدبیر حکام آل سعود به امت اسلامی رفته است را فریاد بزند.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 25 September 2015
به گزارش تابناک تبریزدانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان آذربایجانشرقی در پی فاجعه منا و کشته شدن جمعی از حجاج ایرانی و سایر ممالک اسلامی بیانیه‌ای صادر خلع ید رژیم آل سعود از مدیریت برگزاری مناسک حج شدند

" وَمَن یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللّهِ یَجِدْ فِی الأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَةً وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا "                                

         سوره مبارکه نسا – آیه 100

 

بار دیگر در ایام ا... حج ابراهیمی سوء تدبیر و عدم درک درست حکام سفاک و فاسد آل سعود از چگونگی پذیرایی ضیوف الرحمان باعث گردید تعداد کثیری از حجاج بیت ا... الحرام از سراسر جهان جان عزیز خود را از دست بدهند و خانواده های بسیاری از مسلمین در سرتاسر این کره خاکی در ماتم عزیزان خود فرو روند .

رژیم کودک کش سعودی علیرغم اینکه داعیه واهی سردمداری کشورهای مسلمان و سیادت مسلمین اعم از عرب و غیرعرب را در سر دارد در حالی تمام فکر و ذکر خود را معطوف به جنگ افروزی در منطقه غرب آسیا و حمایت از جنایتکاران تکفیری اعم از داعش ، القاعده ، النصره و ... نموده است که از وظیفه اصلی خود در ایام حج استنکاف نموده و به جای آن به صورت مستقیم به کشتار مسلمانان مظلوم یمن و قتل عام زنان و کودکان و غیرنظامیان آن پرداخته است .

البته این رفتار از این رژیم بی هویت و جعلی مسبوق به سابقه است و تاریخ شاهد ریختن خون حجاج  ایرانی در مراسم برائت از مشرکین سال 1366 است که طی آن 275 ایرانی به شهادت رسیدند و الحق که این رژیم در آن واقعه نوکری بی جیره و مواجب خود را به استکبار جهانی به صورت کامل اثبات نمود . در ایامی که اعراب جاهلی نیز اقدام به جنگ و خونریزی نمی کردند و آن را محترم می شمردند اینان از اسلاف بت پرست و جاهل خود پیشی گرفته و حرمت ایام احرام را شکستند . البته الان نیز برهمان عهد خود در بردگی برای استکبار هستند و آن را به طریقی دیگر با کشتار مسلمین در منطقه مهم و استراتژیک غرب آسیا اعلام و اثبات می نمایند .

ایام حج امسال شاهد سوءتدبیرهای بیشمار سعودیهای جاهل بوده ؛ از افتادن جرثقیل در صحن مسجدالحرام که باعث جان باختن تعدادی از هموطنانمان شد بگیرید تا آتش سوزی در یکی از هتلهای سعودی و در نهایت حادثه منا . حوادثی که به درستی نشان داد اینان افرادی بی لیاقت در میزبانی از بندگان صالح خدا هستند و تدبیر اینان برای مدیریت حج بسیار بسیار ضعیف هست و این وهابیان فقط برای تن پروری و دم تکان دادن به جانیان بالفطره دنیا ساخته شده اند .

ما دانشجویان بسیجی دانشگاههای استان آذربایجانشرقی ضمن عرض تسلیت این حادثه تلخ به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ، مقام معظم رهبری ، امت بزرگ اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین و مصدومین این حادثه از امت بزرگ اسلامی، دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران خواستاریم :

1 ـ آل سعود در این حادثه نشان داد نه تنها لیاقت مدیریت این کنگره بزرگ مسلمین را ندارد بلکه توانایی آن را نیز ندارد. فلذا امت بزرگ اسلامی  و سران کشورهای اسلامی از طریق سازمان کنفرانس اسلامی یا سازمان بین المجالس اسلامی ویا از طریق سایر روشها فکری برای مدیریت جمعی این مراسم بزرگ بنمایند و از این رژیم بی لیاقت خلع ید بنمایند .

2 ـ آل سعود موظف است به جای فرافکنی ، مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به جای آنکه حجاج مظلوم را مسبب این حادثه بداند ، به بی کفایتی خود اعتراف نموده و درصدد جبران مافات برآید و درحداقل ترین حالت ممکن به دلجویی از عزیزان آسیب دیده اعم از بازماندگان و مصدومین و جانباختگان بپردازد.

3 ـ از رییس جمهور محترم خواستاریم از تریبون سازمان ملل که محلی برای دادخواهی از مظلومین جهان است ، ظلمی را که به سبب خودخواهی و سوء تدبیر حکام آل سعود به امت اسلامی رفته است را فریاد بزند و دولت را موظف نماید که نه در حرف بلکه عملا به احقاق حق مظلومین منا بپردازد و تا حد ممکن به جبران خسارات روحی و مادی بازماندگان حادثه اهتمام بورزد .

4ـ از مسئولین حج خواستاریم که در جهت ترمیم آسیبهای وارده به تمام مصدومین و مجروحین تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند و ملت صبور و شهیدداده ایران را از جریان امور به صورت سریع و آنی آگاه نمایند .

5 ـ از ملت بزرگ ایران خواستاریم که حساب حج واجب و غیرقابل تعطیل را از بی کفایتی حکام بی کفایت سعودی جدا نموده و بابصیرت انقلابی دست سوء استفاده کنندگان از چنین حوادثی را ببندند و از این مجاهدین راه حق با کمال احترام یاد کنند و بدانند که تعطیلی حج مهمترین و رایگان ترین  ضربه را به تشیع خواهد زد .

 

در پایان برای خانواده های داغدار این حادثه از خداوند منان صبرجزیل خواستاریم و از آنها می خواهیم با توکل به خداوند کریم این مصیبت را برای رفتگان خود در این حادثه نردبان ترقی به قرب الهی احتساب نمایند که پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند.

 

                                                                                                                                                                                    مهرماه 1394

دانشجویان بسیجی دانشگاههای استان آذربایجانشرقی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :