گزارش تابناک ایلام
فرماندار دهلران از مهار آتش سوزی جنگل های اگره بید بخش سراب میمه از توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 25 September 2015
فرماندار دهلران از مهار آتش سوزی جنگل های اگره بید بخش سراب میمه از توابع این شهرستان خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام،امیدعلی سبزی بااعلام این خبرگفت: با حضور نیروهای امدادی، مردمی و بسیج و سپاه و نیروهای ستاد مدیریت بحران و بیش از 22 ساعت تلاش بی وقفه این حریق بصورت کامل مهار شده است.
وی افزود: این حریق ظهر روز گذشته بوقوع پیوست و ابتدا 5 هکتار از جنگل های منطقه در بر گرفته بود اما بدلیل وزش باد، صعب العبور بودن و پوشش علف زارهای خشک منطقه، آتش حدود 30 هکتار از عرصه های طبیعی را فرا گرفت.
سبزی با تقدیر از تلاش نیروهای امدادی، مردمی و بسیجیان در اطفای حریق جنگل های اگره بید، تاکید کرد: بیش از 200 نفر در خاموش کردن و مهار آتش سوزی مشارکت داشتند.
وی یادآور شد: هم اکنون نیروهای مردمی و امدادی در حال ترک منطقه هستند ولی تعدادی از نیروهای منابع طبیعی امروز و امشب برای مراقبت از محل آتش سوزی و جلوگیری از روشن شدن دوباره آن در محل حضور دارند.
فرماندار دهلران در خصوص میزان خسارت وارد شده به عرصه های طبیعی جنگل های منطقه گفت: هنوز از میران دقیق خسارت ها گزارشی ارایه نشده و کارشناسان منابع طبیعی در حال بررسی موضوع هستند.
دهلران در 230 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و منطقه آگره بید در این شهرستان دارای پوشش گیاهی، علفزارها، درختان بلوط و بنه و مراتع زیادی است.
بیش از 640 هزار هکتار از مساحت استان ایلام را جنگل که بیشتر آن جنگل های بلوط است تشکیل می دهد که تنها در سال جاری چندین فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی و مناطق حفاظت شده محیط زیست خسارت های زیادی به این عرصه ها وارد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار