دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: ۴۰ اثر برگزیده پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریکان در طول چهار روز، ۸۵ اجرا در مناطق مختلف این شهر داشتند
کد خبر: ۱۰۰۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 01 November 2021
به گزارش تابناک کردستان، عبیدلله رستمی روز دوشنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: متوسط بازدید از هر نمایش ۸۰۰ نفر بوده که حدود ۶۰ هزار نفر یعنی نیمی از مردم مریوان پای این اجرا‌ها نشسته‌اند.

وی افزود: در زمان کرونا یکی از آسیب‌های بزرگ، تنهایی، غم و غصه‌ها و آلامی بود که گریبانگیر مردم و بخصوص هنرمندان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: اگر رسالت هنر را تلطیف فضا و ایجاد شور و نشاط بدانیم، این جشنواره به خوبی به رسالت خود عمل کرده و این را مرهون تلاش همه مسوولان و مردم هستیم.

رستمی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر کردستان در شرایط سخت اعتباری و کرونا بسیار مشکل بود، اضافه کرد: با این حال مسوولان استان با تمام توان خود در کنار پرداختن به زیرساخت‌های توسعه عمرانی، از فرهنگ و هنر غافل نشدند.

وی گفت: مردم مریوان ثابت کردند که هنر با زندگی و شخصیت ان‌ها عجین است.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با ارائه گزارشی درباره جشنواره اظهار داشت: ۲۰۷ اثر متقاضی شرکت در جشنواره بود که در بازبینی ۴۰ اثر برگزیده و در بخش طرح و ایده نمایشنامه نویسی هم ۲ کارگاه مجازی بصورت زنده و مجازی با استقبال خوب هنرمندان برگزار شد.

رستمی با قدردانی از تلاش بی وقفه خبرنگاران در پوشش خبری و تصویری این رویداد هنری گفت: طوفان خبری تئاتر خیابانی را مدیون نگاه حرفه‌ای اهالی رسانه به هنر هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار