متخصص پوست و مو کرمانشاه گفت: با شروع فصل سرما بسیاری از افراد دچار مشکلات پوستی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 01 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی ابراهیمی در خصوص خشکی پوست در فصل سرما، اظهار داشت: در فصول مختلف سال خشکی پوست می‌تواند متغیر باشد، در فصل‌هایی که رطوبت هوا کم‌تر و شدت سرما بیشتر است خشکی پوست هم افزایش می‌یابد.

وی در توضیح علل خشکی پوست، گفت: خشکی پوست در برخی از افراد ژنتیکی است که با گذر زمان تعدادی بهبود می‌یابند و در تعدادی که شدت بیماری بیشتر است این خشکی ادامه پیدا می‌کند و در شرایط محیطی مختلف تشدید می‌یابد.

این متخصص پوست و مو کرمانشاه با بیان اینکه افراد کم سن و سال و مسن بیشتر در معرض خشکی پوست هستند، ادامه داد: تغییرات هورمونی مانند کم کاری تیروئید زمینه خشکی پوست را بیشتر فراهم می‌کند.

وی اشاره‌ای هم به خشکی پوست بدلیل شغل مربوطه داشت و اضافه کرد: برخی از افراد به واسطه شغلی که دارند پوست آن‌ها بیشتر در معرض تماس با شوینده، حلال‌ها و... قرار می‌گیرد که سبب تشدید خشکی پوست می‌شود.

ابراهیمی رعایت بهداشت فردی و شست‌و‌شوی دست‌ها را با توجه به شرایط کرونا لازم و ضروری دانست و گفت: باید از شوینده‌ها و مواد ضدعفونی به صورت برنامه‌ریزی شده و کنترل شده استفاده شود.

وی ادامه داد:کرونا هم مانند هر ویروسی علائم پوستی ایجاد می‌کند که خیلی نسبت به درگیری‌های ریوی که این ویروس دارد، شایع نیست؛ عموما افرادی که از نظر ریوی سالم هستند و علائم کرونا ندارند وجود ضایعات پوستی نمی‌تواند نشانه‌ای از بروز بیماری کرونا باشد.

این متخصص پوست در توضیح نشانه‌های خشکی پوست، گفت: پوست خشک دچار زبری و پوست‌ریزی می‌شود که تماس با عوامل مشکل‌زا به تدریج سبب قرمزی و ترک می‌شود و رسیدن به مرحله ترک روند درمان را طولانی می‌کند.

ابراهیمی در خصوص پیشگیری و درمان کرونا، گفت: کاهش تماس و یا قطع تماس پوست با مواد شوینده، تماس پوست به مواد آسیب‌زا که به واسطه شغل است کمتر شود، حتما از دستکش و پوشش مناسب استفاده شود.

وی ادامه داد: افرادی که با خشکی پوست مواجهه هستند از صابون جامد استفاده کنند، چون برخی از مواد شوینده حساسیت‌هایی را ایجاد می‌کنند و پس از هر شست‌و شو از کرم‌های مرطوب کننده استفاده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار