نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاسی‌شدن شهرداری، این دستگاه را با دست‌اندازی‌هایی مواجه می‌کند، گفت: شهرداران باید به دنبال گره‌گشایی مشکلات مردم باشند و امور را به خوبی پیش ببرند.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ 28 October 2021

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار اردستان افزود: گرفتن پُست در نظام اسلامی مسوولیت ایجاد و زمینه پرسشگری مردم و افکار عمومی را فراهم می‌کند، از این مسوولان باید در انجام وظایف خود به بهترین نحو کوشا باشند.   

وی ادامه داد: اردستان از نظر جمعیتی و جغرافیایی داری محرومیت‌ها و مزیت‌هایی است و مدیر و شهردار باید با شناسایی مزیت‌ها، از آنها در راستای رفع محرومیت‌ها استفاده کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم این شهرستان مذهبی، دیندار و شهیدپرور هستند، اضافه کرد: از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده، ۲ میلیارد تومان برای ادامه آسفالت خیابان دکتر شریعتی در اختیار شهرداری اردستان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد خطاب به شهردار اردستان گفت: این مسوولیت را پیشتر ۲۱ نفر دیگری بر عهده گرفته و رفته‌اند، باید این مسوولیت را به خوبی پیش ببرید، چرا که آثار آن باقی می‌ماند؛ همچنین باید به تلاش و نقش افراد در گذشته احترام گذاشت.

افزایش اعتماد مردم با شفاف‌سازی  

فرماندار اردستان نیز با بیان اینکه شفاف‌سازی هزینه‌کردهای شهرداری سبب افزایش اعتماد مردم به شهرداری می‌شود، گفت: ردیف‌های درآمدی شهرداری از چندین سال پیش یکنواخت‌ مانده که باید بهبود یابد.

حمیدرضا تاملی جلب  اعتماد مردم در راستای توسعه و ساماندهی بافت‌های فرسوده را خواستار شد و افزود: دولت هم در راستا مساعدت می‌کند و امیدواریم در این زمینه تحرکی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رونق گردشگری باید در شورای اسلامی شهر مورد توجه قرار گیرد و در حوزه فرهنگی نیز یک کارشناس در این زمینه انتخاب شود، افزود: باید طرح مردم یاران با توجه به ساختار محله‌ای اردستان در راستای جلب مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها اجرا شود و افرادی در محله‌های مختلف تعیین و با همکاری دستگاه‌ها و شهرداری مشکل محله را حل کنند؛ به طور حتم فرمانداری هم‌ در این زمینه کمک خواهد کرد.

فرماندار اردستان گفت: اردستان از سال ۱۳۱۶ شهرداری و از سال ۱۳۲۷ فرمانداری داشته است.

شهرداری‌ها باید دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند

همچنین معاون مدیرکل امور شهری و شوارهای استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری و شورا به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند، گفت: مطالعه قانون شوراها و شهرداری و دخالت نکردن در امور اداری در دستور کار شورا باشد.

سیدابوالفضل موسوی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری اردستان را خواستار شد و گفت: شورای اسلامی شهر و شهردار باید در این راستا با فرمانداری و دیگر دستگاه‌ها همکاری و تعامل داشته باشند.

الگو برداری از مدیریت جهادی سردار سلیمانی

شهردار اردستان نیز گفت: با الگوبرداری از مدیریت جهادی سردار شهید قاسم  سلیمانی در راستای رونق و توسعه اردستان گام بر خواهیم داشت.

مصطفی ایراندوست بابیان اینکه‌ مردمداری را سرمشق امور قرار می‌گیرد، تصریح کرد: همیشه خدا را ناظر و شاهد در کار خود می دانم و ازشورا تشکر می کنم که به من اعتماد کردند تا بتوانم از تجربیات چندین ساله خود  در جهت رونق شهر استفاده و به مردم متدین و محروم اردستان خدمت کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :