دادگاهی در هلند یک پناهنده ایرانی را که با گروهک تروریستی النضال در ارتباط بود، به زندان محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 28 October 2021

به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، دادگاهی در هلند روز چهارشنبه یک ایرانی پناهنده را به اتهام آماده سازی و تأمین مالی برای حمله تروریستی در ایران به چهار سال زندان محکوم کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری آسوشیتد پرس، این مرد ۴۲ ساله‌ای که هویت او از سوی دادگاه فاش نشده، با گروهک تجزیه طلب «حرکة النضال» در ارتباط بوده است.

این پناهجو که اصالتا متعلق به اهواز است، در دادگاه روتردام هلند محاکمه شد؛ چرا که از زمانی که به وی اقامت داده شده است، به عنوان پناهجو در هلند زندگی می‌کند.

دادگاه هلند اعلام کرد این متهم با جدایی طلبانی که اقدام به برنامه ریزی برای انجام حملاتی در ایران کرده اند، از جمله آتش زدن بانک‌ها و هدف قرار دادن دولت ایران در ارتباط بوده است.

در اتهاماتی که برای این فرد ذکر شده است این بوده که وی از این جدایی طلبان حمایت مالی می‌کرده و آن‌ها را تشویق می‌کرده تا از حملات خود فیلم تهیه کنند.

همچنین دادگاه هلند اعلام کرد: مظنون نقشی مهم در سازمانی تروریستی و جنایی داشته که هدف آن‌ها حمایت از (انجام) حمله در ایران بود.

گفتنی است گروهک (حرکة النضال العربی لتحریر الأهواز) گروهکی تررویستی و جدایی طلب هست که پیشتر و در شهریور ۱۳۹۷ نیز با حمله به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، ۲۵ نفر را به شهادت رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار