آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهدالرضا(ع):
امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که در جنایت دیروز وهابیت، بالای 1500 کشته داشتیم بطوریکه استاندار از قول مدیرکل سازمان حج خراسان رضوی خبر داد که هزار جنازه را برده‌اند و الآن 500 تا روی زمین است.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 25 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  مشهد مقدس در حرم حضرت رضا(ع) با اشاره به حوادث غمبار اخیر در منا که به کشته شدن جمع زیادی از حجاج ایرانی منجر شده، با بی‌کفایت خواندن آل سعود در اداره حج، گفت: بی‌کفایتی شیطانی و نابکارانه آل  سعود، عید قربان دیروز را بر امت اسلام، عزا قرارداد و این فاجعه نابکارانه برحسب این بی‌کفایتی در عرصه زندگی مسلمانان فاجعه‌ای به وجود آورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، این بی‌کفایتی را مبتنی بر سیاست انگلیس و حساب‌شده خواند و تاکید کرد که این بی‌کفایتی توسط استکبار مدیریت‌شده است.
امام جمعه مشهد درباره مقصران این حادثه و لزوم برخورد قاطع با آنان نیز تصریح کرد: کی را گردن می‌زنند؟ چهارتا پلیس بیچاره بدبخت از زندگی افتاده را، فکر می‌کنند به این وسیله آنان را بکشند و به خاطر عیاشی‌ها، خوش‌گذرانی‌ها و قدرت پروری های خودشان، خانواده‌های آنان را عزادار کنند  این تنها یک جنایت عربستان در منا نبوده، همین دیروز عناصر مزدور عربستان در صنعا با دو انتحاری، مردم را در نماز عید قربان به خاک و خون کشیده‌اند و منفجر کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در همین دیروز، جنگنده‌های عربستانی، مردم نمازگزار یمن را بمباران کردند و عناصر مزدور عربستان در داعش، چهار شهر شیعه‌نشین در سوریه، فوعه، کفریا، نبل و الزهرا را محاصره کردند که الآن در حال سقوط است و به خاطر نفوذ آمریکا.زن و بچه را به خاک و خون کشیده‌اند، جنایت این نابکاران حد ندارد و تنها در کشتار منا و مکه نیست.
آیت الله علم الهدی یادآور شد : جاسوس انگلیسی، مستر همفری در خاطرات خودش می‌گوید نقطه هدفی ما از تأسیس وهابیت این است که مسجدالحرام و کعبه براندازی شود، حج براندازی شود، مدینه براندازی شود، بایستی حج به‌عنوان یک کنگره اسلامی در دنیا وجود نداشته باشد!
وی افزود : این‌ها از روز اول که خاندان نجس العین آل سعود را بر سرنوشت مردم و. مقدرات سرزمین مقدس حرم مسلط کرده‌اند، به‌قصد براندازی اساس حج، این‌ها را مسلط کرده‌اند.

جرثقیل سقوط کرده متعلق به پسر پادشاه عربستان است

خطیب جمعه مشهد اظهار کرد: این جرثقیلی که سقوط کرد، مربوط به شرکت ساختمانی «نسماء»  بوده که متعلق به پسر ملک سلمان، پسر پادشاه عربستان مالک این شرکت بوده و جرثقیلش در مسجد الاحرام سقوط کرده  و مردم کشته شدند.

وی ادامه داد : این اثر مستقیم جنایت این حکومت نابکار است، اصلاً مسئله طوفان وسط نبوده؛ می‌گویند پیچ و مهره‌های این جرثقیل بازشده بوده و بر اثر طوفان نبوده این قضیه، این کشتار عمدی حجاج بوده است.

ممانعت ورود تیم پزشکی ایران عامل افزایش کشته‌ها

امام جمعه مشهد گفت : در حادثه دیروز، این‌که می‌گویند 900 تا، 800 تا، جناب آقای استاندار فرمودند، دیشب مدیرکل سازمان حج خراسان تماس گرفته و گفته هزار جنازه را برده‌اند، الآن 500 تا روی زمین  است، بالای 1500 کشته حادثه دیروز بوده و این حادثه دیروزی، جنایت دیگری که انجام داده‌اند.

وی افزود: گروه امدادی بعثه حج ایرانی، طبیب و گروه‌ و امکانات درمانی دارند ؛ گفتند بگذارید حجاج ایرانی را نجات دهیم که جلوی این‌ها را گرفته‌اند و نگذاشته‌اند کمک کنند!؟

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد : بنابراین این عزیزان ما در خراسان، در گلستان و سایر هم‌وطنان ما عمداً کشته شدند و نگذاشتند برادران و خواهران گروه امدادی به آنان برسند، شاید اگر به این‌ها می‌رسیدند، این‌ها نجات پیدا می‌کردند و از دست نمی‌رفتند، جنایتی که این‌ها انجام دادند در قضیه دیروز حد ندارد!

سوغاتی بچه‌ای که منتظر پدرش است جنازه اوست!

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت دردناک خانواده‌هایی که منتظر عزیزانشان هستند، گفت : چطور می‌شود این جنازه‌ها را آورد برای پدرها، برای مادرها، برای بچه‌ها، برای همسرها؟ آن لحظه‌ای که آنان خداحافظی می‌کردند و سوار هواپیما می‌شدند، هیچ همسری فکر نمی‌کرد دیگر عزیز خودش را نبیند، هیچ بچه‌ای فکر نمی‌کرد این لحظه آخر بابا است، دیگر بابا به‌جای خودش، جنازه‌اش برمی‌گردد.

وی افزود : این بچه به بابا می‌گفت که از مکه بیایی، چی برای من سوغات می‌آوری؟ امروز جنازه‌اش را از مکه برایش سوغات آورده‌اند.

پسر پادشاه عربستان، عامل کشتار حجاج در سرزمین منا

آیت الله علم الهدی با طرح این پرسش که اصل قصه چی بوده؟ گفت : گویا مردم ازیک‌طرف به‌طرف جمرات می‌رفتند و از طرف دیگر برمی‌گشتند، این خیابانی که مال برگشت بوده، اسکورت سلطنتی محمد بن سلمان، پسر پادشاه سعودی که همه‌کاره است و همه جنایت‌ها را او انجام می‌دهد، اسکورت او می‌آمده به عکس حرکت مردم، 200 نیروی امنیتی ارتشی داشته، 150 نیروی امنیتی پلیس داشته، با 350 نیروی امنیتی و وسایل برخلاف حرکت مردم از توی خیابانی که مردم می‌آمدند، از آن خیابان حرکت می‌کردند به‌طرف کاخ خراب‌شده‌شان و این عامل این ازدحام مضاعف می شود.

اعلام عزا از سوی رهبری، اعلام عزاداری بقیة‌الله است/ شهرها را سیاه‌پوش کنید
همچنین پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد از قول وی نوشت : معنای اعلام عزای عمومی به‌وسیله مقام معظم رهبری به اعلام عزای عمومی به‌وسیله دولت فرق می‌کند، این حجت امام زمان است اعلام عزای عمومی کرده یعنی وجود اقدس بقیه‌الله عزادار است، این اعلام عزای عمومی را محترم بشمارید، سیاه بپوشید، عزادار شوید، مدیریت‌های شهری شهرها را سیاه‌پوش کنند، پرچم‌های سیاه بلند کنند، نایب امام زمان اعلام عزا کرد چون امام زمان عزادارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار