مسئول نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته مکاتباتی از سوی اداره کل محیط زیست استان با نمایندگی در خصوص پیگیری موضوع ریزگردهای بیابان های قره قوم کشور ترکمنستان انجام شده است،گفت:بر این اساس این نهاد اقدام به مکاتبه با کونسولگری کشور ترکمنستان در مشهد کرده که تاکنون پاسخی از سوی آن ها دریافت نشده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 25 September 2015

باباخانی در گفتگو با تابناک خراسان شمالی،گفت:در سفیر اخیر ریاست جمهور به استان مقرر گردید؛تا قرارداد همکاری با این کشور در زمینه حل مشکل ریزگردها با مشارکت هر دو کشور پیگیری شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی نیز در این زمینه مکاتبات لازم را انجام داده و در حال پیگیری این مسئه است،خاطرنشان کرد:باید جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان ایران و ترکمنستان برگزار شود تا با ارائه پیشنهادات از سوی هر دو طرف به راه حل مناسب در این زمینه دست یابیم.

باباخانی افزود:قرار بود هیئتی از کشور ترکمنستان به تهران سفر کند،که تاکنون محقق نشده و در صورت انجام این سفر موضوع ریزگردهای بیابان های قره قوم نیز پیگیری خواهد شد.

مسئول نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی گفت:در مرحله اول پیگیری ها در سطح کونسولگری این کشور در حال انجام است که این موضوع پس از برگزاری نشست مشترک در سطح وزیران پیگیری خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد:پیگیری های دیگری در خصوص ریزگردهای بیایان های قره قوم در حال انجام است که به محض دریافت پاسخ اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

شایان ذکر طی ماه های گذشته علی اصغر مطهری مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی از پیگیری موضوع ریزگردهای بیابان های قره قوم با همکاری نمایندگی وزارت خارجه در استان خبر داده بود که علارغم پیگیری ها و مکاتبات انجام شده از سوی مسئولین تاکنون پاسخی در این زمینه از طرف مقابل دریافت نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار