نقدی بر جدیدترین مصوبه شورای پول و اعتبار؛
اخیرا یک عضو شورای پول و اعتبار درباره موسسه میزان گفته است که موسسه ای جدید شکل خواهد گرفت و مشکلات میزان را حل خواهد کرد، حال سوال این است که چرا در 9 ماه گذشته همواره از نام بانک صادرات در بحث میزان استفاده شده است؟
کد خبر: ۱۰۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 24 September 2015
 به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اخبار بانک، گره موسسه مالی و اعتباری میزان و حدود یک میلیون سپرده گذار آن در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی هر روز کورتر از دیروز می شود و مشخص نیست چه سرانجامی در انتظار این مجموعه بزرگ است.

مسئولان مربوطه اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای پول و اعتبار و همچنین مسئولان بانک مرکزی در ۹ ماه گذشته هر چند وقت هفته مصاحبه های جدیدی انجام می دهند اما در اکثر مواقع وعده های مسوولان مشمول زمان شده و کمتر به واقعیت نزدیک می شود.

در ۹ ماهی که از آغاز بحران نقدینگی در موسسه مالی و اعتباری میزان می گذرد سناریوهای مختلفی به جهت حل مشکل سپرده گذاران و کامندان این مجموعه دیده شده است.

از ادغام در بانک صادرات گرفته تا انحلال و واگذاری به سرمایه گذاران جدید و در تازه ترین سناریو تاسیس یک موسسه مالی و اعتباری جدید!

روز گذشته نیز یکی از اعضای شورای پول و اعتبار در اظهار نظری جالب توجه از ایجاد یک موسسه مالی و اعتباری جدید به جای موسسه میزان خبر داد!

این در حالی است که قوامی نمانده مرم اسفراین در مجلس و عضو شورای پول و اعتبار در گفت وگو با ایرنا در کمال تعجب و بدون توجه به قول و قرارهای ماه گذشته مبنی بر پرداخت سپرده ها توسط بانک صادرات خبر از تاسیس موسسه جدید را داده است.

از صحبت های وی اینگونه استنباط می شود که پرداخت سپرده ها توسط بانک صادرات از همان ابتدای امر غیر واقعی و تنها به جهت آرام کردن سپرده گذاران بوده است.

به عبارت دیگر مسئولان مربوطه در ۹ ماه گذشته تنها از نام بانک صادرات برای حل این معضل استفاده شده و تاکنون نیز اتفاق خاصی از سوی این بانک رخ نداده است.

باید منتظر ماند و دید تازه ترین وعده مسئولان مربوطه چه زمانی رنگ واقعیت به خود گرفته و چه سرنوشتی در انتظار سپرده گذاران است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
دئگه خسنه شدیم مرگ بهتر از این زندگی هست ،...یک سپرده گزار میزان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
تمام مسئوليني گذشته و حال که اين مشکلات هموطنان زجر کشيده و ضعيف نگه داشته شده (مستضعف) سپرده گذار در موسسه ميزان را ديدند و با سکوت و انفعال خود به اختلاس کنندگان کمک کردند به خاطر اين بي مسئوليتي و عدم نظارت بر عملکرد آنها واستفاده از آرم قوه قضائيه وتبليغات در رسانه ملي و عرصه ورزشي در برابر مردم و خداي انها بايد پاسخگو باشند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
انتقام
کارنامه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
برای کسب مجوز ماهها وقت لازم است اما برای سر کار گذاشتن مردم چند دقیقه بیشتر وقت لازم نیست. این زخمی که دولت و مجلس و دیگر سرا ن قوا در میلیونها خانواده گذاشت و دروه ای از زندگی مردم را با مشقت همراه کردهمانند یک رویداد تاریخی(ترکمنچای و...) در ذهن مردم ثبت گردید واین دولت و مجلس کارنامه سیاهی از خود به جا گذاشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
ای خدا داد ما را بستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار