به گزارش تابناک رضوی، محسن موسیپور در خصوص اپراتورهای مرکز ۱۱۰ استان اظهار کرد: این مرکز دارای ۸۰ اپراتور است که همگی از نیروهای تحصیلکرده و گزینششده هستند. رضایتمندی نسبی شهروندان که در تماس با ۱۹۷، نظرات خود را در خصوص کیفیت پاسخگویی اپراتورها ابراز میکنند، نشاندهنده عملکرد خوب نیروها است.
رئیس سایت فوریتهای پلیسی ۱۱۰ خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرکز ۱۱۰ استان روزانه بیش از ۱۶ هزار تماس دریافت میکند، گفت: البته چند روز قبل که خبرهایی مبنی بر لغو محدودیت منع تردد شبانه اعلام شد، تعداد تماسهای ۱۱۰ در روز به ۲۰ هزار تماس نیز رسید که مردم برای رفع ابهامات در این خصوص تماس میگرفتند.
وی ضمن بیان اینکه «تنها مرکزی که در طول دوران کرونا هیچ تعطیلی نداشت، مرکز ۱۱۰ استان بود که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان است»، گفت: مشاوره خانوادگی، تحصیلی، موضوعات اجتماعی، جرایم راهنمایی رانندگی و... از جمله مسائلی هستند که اپراتورهای ما در مرکز ۱۱۰ استان پوشش میدهند و شهروندانی را که برای دریافت راهنمایی در این حوزهها تماس میگیرند، به مرکز مشاوره پلیس ۱۱۰ معرفی میکنند.
موسیپور در خصوص پیگیری مسائل امنیت سایبری گفت: شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ که تلفن مرکز فوریتهای سایبری استان است که شهروندان میتوانند برای کسب مشاوره و پیگیری در خصوص کلاهبرداریهای سایبری با این شماره تماس بگیرند. کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی افراد هستند.
رئیس سایت فوریتهای پلیسی ۱۱۰ خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین اگر فیشینگ(کلاهبرداری اینترنتی) یا هک کارت بانکی برای شخصی اتفاق بیفتند و به ۱۱۰ گزارش دهد، پس از دریافت شماره کارت و شماره ملی فرد، با اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی هماهنگ میشود و حساب بلافاصله مسدود میشود تا سرقت ادامه پیدا نکند.