فرماندار کاشمر با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته نخستین سال ساماندهی سرویس مدارس کاشمر انجام شد، گفت: 80 درصد والدین از سرویس‌های مدارس رضایت داشتند و امیدواریم رضایتمندی اولیا امسال به 100 درصد برسد.
کد خبر: ۹۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 20 September 2015
مهدی فروزان در همایش توجیهی سرویس‌های مدارس کاشمر که با حضور رانندگان و جمعی از مدیران مدارس در محل مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: رانندگان سیستم حمل و نقل درون شهری از زحمتکش‌ترین و پرتلاش‌ترین قشر جامعه هستند که با سخت کوشی و تلاش بی‌وقفه می‌کوشند خدمات خوبی در حوزه جابجایی شهروندان و مسافرین در سطح شهر انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر چه مدت کوتاهی از شروع به کار سازمان اتوبوس‌رانی کاشمر می‌گذرد اما باید اذعان داشت که در مدت فعالیت هشت ماهه گام‌های تأثیرگذاری در حمل و نقل شهر برداشته شده است به طوری که به جرأت اعلام می‌کنیم که در این راه 15 سال پشت سر گذاشتیم و سرویس مدارس از جمله این اقدامات است.

رئیس شورای ترافیک کاشمر با بیان اینکه در سایه همکاری و همراهی آموزش و پرورش، شهرداری و اولیا سال خوبی در بحث سرویس مدارس پشت سر گذاشتیم و رضایتمندی 80 درصدی را به همراه داشت، خاطرنشان کرد: تقوای الهی اولین نیاز رانندگی است و در این راه نیز احسان و خدمت به خلق از هر نوع و در هر جایگاهی عبادت خداوند است.

وی با اشاره به اینکه از عمده مسائل و مشکلاتی که امروزه، جسم و آسایش و آرامش روحی و روانی عموم مردم را به خطر انداخته، مسأله وقوع و افزایش آمار جرایم ناشی از تخلفات رانندگی است، تصریح کرد: بخشی از بداخلاقی‌های موجود در رانندگی، ناشی از نگاه صرفاً قانونی و نه اخلاقی به رانندگی است و بخشی نیز به علت غفلت و بی توجهی به اصول اخلاقی است، بنابراین در این زمینه رعایت آداب و اخلاق رانندگی مهم‌تر از رعایت قوانین است.

فروزان با تأکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس می‌توانند به عنوان الگوهای عملی در ترویج فرهنگ شهروندی برای دانش‌آموزان نقش آفرینی کنند، گفت: اقدام یکی از رانندگان سرویس‌های مدارس کاشمر در سال گذشته در راستای آموزش حفظ قرآن به دانش آموزان حرکتی ارزشمند و قابل تحسین است به همین دلیل رانندگان سرویس مدارس به فرزندان و دانش‌آموزان باید به عنوان یک امانت نگاه کنند و بر این اساس باید در انجام وظایف، قوانین و مباحث فرهنگی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه انجام هرگونه تخلف رانندگی و یا عدم رعایت اصول رفتاری و اخلاقی از سوی رانندگان سرویس مدارس برای دانش آموزان می‌تواند اثرات سوء و بدآموزی داشته باشد، افزود: دانش‌آموزان نیاز به فضای آرامی دارند بر این اساس رانندگان در انجام وظایف خود باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و از انجام رفتارها و حرکات مخاطره آمیز پرهیز کنند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تقدیر از تلاش‌های رانندگان سرویس مدارس در خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته گفت: امیدواریم در سایه تعامل و همکاری رانندگان و اولیای دانش‌آموزان شاهد رضایتمندی کامل از سرویس‌های مدارس باشیم.

ایرج سعادتمند با بیان اینکه سال گذشته ساماندهی سرویس مدارس را در سال تحصیلی گذشته به عنوان تجربه اول با موفقیت و با کمترین مشکل پشت سر گذاشتیم، یادآور شد: در جلسات متعددی که امسال برگزار کردیم نقاط ضعف و قوت اجرای این طرح در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت به طوری که 10 درصد سهم مدارس و 2.5 درصد سهم شرکت‌های حمل و نقل حذف شده است و از مبلغ اعلامی برای سرویس مدارس 2.5 درصد سهم کارگزار مدرسه و 97.5 درصد سهم راننده است همچنین هزینه 15 روز تعطیلی نوروز نیز پرداخت می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان در واقع سرمایه و امانت دیگران است و رانندگان سرویس مدارس باید از آنها حفاظت و مراقبت کنند، خاطر نشان کرد: امیدواریم همچون سال تحصیلی گذشته، امسال نیز سالی بدون حادثه در حوزه سرویس مدارس را شاهد باشیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار