عضو هیئت امناء هیئت الرضا(ع) آباده فارس:
عضو هیئت امناء هیئت الرضا(ع) شهرستان آباده استان فارس گفت: کیک ۸ تنی میلاد امام رضا(ع) در مشهد مقدس توزیع می‌شود.
کد خبر: ۸۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 24 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علیرضا بیگی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: کیک بزرگ امام رضا(ع) در ابعاد 3 در 200 متر مربع و به وزن 8 تن به نیت امام هشتم(ع) توسط خدمت‌گزاران هیئت الرضا(ع) شهرستان آباده استان فارس تهیه می‌شود.

وی افزود: این کیک توسط 30 قناد از شهرهای آباده، مشهد، شیراز، تهران و اصفهان در یکی از کارخانه‌های کیک و کلوچه‌سازی جاده مشهد - کلات در حال پخت است و پس از پخت مراحل تزئین آن آغاز می‌شود.

عضو هیئت امناء هیئت الرضا(ع) شهرستان آباده استان فارس خاطرنشان کرد: مرحله رونمایی و برش و توزیع کیک بزرگ امام رضا(ع) را در شب و روز میلاد آن امام همام و در بست باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی خواهیم داشت و این کیک را در میان زائران و مجاوران امام رضا(ع) توزیع می‌کنیم.

بیگی تصریح کرد: امسال سومین سالی است که کیک بزرگ امام رضا(ع) توسط اعضای هیئت الرضا شهرستان آباده استان فارس پخت و توزیع می‌شود.

وی تأکید کرد: میزان و نوع مواد این کیک در سال گذشته شامل 2.5 تن آرد، دو تن خامه طبیعی، یک تن شکر، 500 کیلوگرم تخم مرغ، 500 کیلوگرم مواد مجاز خوراکی بود که این میزان در کیک امسال دو برابر شده است.

عضو هیئت امناء هیئت الرضا(ع) شهرستان آباده استان فارس عنوان کرد: این اقدام در راستای مضاعف‌کردن شیرینی این میلاد فرخنده در کام شیعیان به ویژه میهمانان حضرت امام رضا (ع) است.

بیگی گفت: طرح این کیک شامل یک ماکت از حرم مطهر رضوی است که در مقابل آن یک آهوی بزرگ و در دو طرف کیک حرم هم دو طاووس بزرگ از کیک طراحی شده و در پشت آن‌ها به اندازه یک تخته فرش بزرگ طرحی شیب‌دار از کیک طراحی شده که نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) زینت بخش آن شده است.

وی افزود: سال گذشته این کیک در ابعاد 4*50 متر به وزن هشت تن پخت شد و امسال در ابعاد 3*200 متر مربع و به وزن 8 تن پخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار