مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی احیا شد، گفت: جشنواره امام رضا(ع) در 718 نقطه جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 26 July 2015
سید جواد جعفری در نشست مطبوعاتی با محوریت سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در محل بنیاد امام رضا(ع) اظهار کرد: در طول 365 روز سال مجموعه ارکان فرهنگی کشور چه در حوزه ملی و چه در حوزه استانی تلاش می‌کنند سیره و فرهنگ رضوی را در بعد ملی و بین‌المللی تجلی دهند.

وی افزود: هدایت سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بر عهده سه شورای کلیدی مهم شامل شورای سیاستگذاری، شورای هماهنگی بزرگداشت کرامت در بخش مردمی و شورای امور بین‌الملل در حوزه برنامه‌ریزی امور مرتبط با جشنواره در خارج از کشور است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه هشت کارگروه مجموعه عملکرد جشنواره را نظارت و بررسی می‌کند، یادآور شد: در این جشنواره بخش شعر و ادب به مسئولیت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، بخش سینمایی به مسئولیت سازمان سینمایی کشور، بخش هنری به عهده معاونت هنری ارشاد و بخش مطبوعاتی به عهده معاونت مطبوعاتی ارشاد است.

جعفری یادآور شد: یکی از اتفاقات دوره سیزدهم جشنواره فعالیت دانشگاه‌ها بوده، در این دوره بخش دانشگاهیان با محوریت امور فرهنگی وزارت علوم تشکیل شده، در تلاش هستیم بخش علمی و پژوهشی جشنواره را از پیکره پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات جدا شود و به دانشگاه‌ها پیوند بخورد.

وی تاکید کرد: یکی از وجوه تمایز این دوره جشنواره این بوده که جشنواره تئاتر رضوی به مرکزیت خراسان شمالی احیا شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در 31 استان کشور و 718 نقطه از دنیا در 79 کشور برگزار می‌شود.

جعفری ادامه داد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 15 مرداد ماه بوده و و تمامی آثار توسط 530 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها داوری می‌شود.

وی اظهار کرد: آثار در این دوره و در بخش سینمایی 86 درصد رشد داشته، همچنین آثار فرهنگی 20 درصد و آثار علمی و پژوهشی رشد 30 درصدی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار