فاز اول استفاده از کدهای دستوری موبایل برای خدمت‌رسانی؛
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در راستای تسهیل ارائه خدمات به شهروندان و با توجه به مزایای استفاده از کدهای دستوری موبایل USSDامکان پیگیری الکترونیکی نامه‌های اداری از کدهای دستوری موبایل فراهم شد.
کد خبر: ۵۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 06 July 2015
به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی آبسالان بیان کرد: با توجه به ضریب نفوذ بالای موبایل، نرم‌افزارهای کاربردی مبتنی بر آن نیز رشد و توسعه چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: اما مهم‌ترین مشکل این نرم‌افزارها این است که برای نصب و استفاده از آنها بر روی هر نوع گوشی باید تنظیم‌های مختص به آن گوشی انجام شود، از این رو روش جدیدی مبتنی بر کدهای دستوری USSD که توسط اپراتورهای موبایل ارائه می‌شود، می‌تواند جایگزینی برای این نرم افزارهای کاربردی بدون نیاز به نصب و اینترنت باشد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ضمن اشاره به اینکه این امکان برای اپراتورهای موبایل ایرانسل و همراه اول راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در این راستا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، امکان استفاده از خدمات شهری برای شهروندان را با استفاده از کدهای دستوری موبایل فراهم کرده که در حال حاضر، فاز ابتدایی این طرح بخش پیگیری عوارض شامل ( پیگیری مکاتبات اداری، شهرسازی و کارکرد مهندسین ) بوده که فعال است.

آبسالان افزود: در این زمینه شهروند نیازی به نصب نرم‌افزار و انجام تنظیمات خاص ندارد و تنها کافی ‌است برای اخذ خدمات، کد دستوری # 51*780 * را شماره‌گیری کند.

وی با اشاره به خدمات قابل ارائه در این بستر گفت: در فاز اول، خدماتی را با عنوان نرخ‌نامه، پیگیری عوارض، عوارض، فرهنگی، حمل و نقل به صورت درخت‌واره در منوی اولیه طراحی شده که فعلا فاز یک این طرح شامل "منوی پیگیری" فعال است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد عنوان کرد: با انتخاب این گزینه، خدمات شامل پیگیری مکاتبات اداری، شهرسازی و کارکرد مهندسین فعال می‌شود.

آبسالان در ادامه به مهم‌ترین مزایای استفاده از این سرویس اشاره کرد و افزود: عدم نیاز به اینترنت، کاهش سفرهای درون شهری، پایداری و اطمینان بیشتر روی بستر USSD به نسبت دیگر سرویس‌ها نظیر GPRS و SMS و قابلیت دسترسی بالا از جمله مزایای این سرویس عنوان شده است.

لازم به ذکر است، شهروندان می‌توانند جهت پیگیری الکترونیکی نامه، کد ( # شماره پیگیری نامه بدون خط فاصله*1*2*51*780* ) را از طریق تلفن همراه خود شماره‌گیری نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار