رئیس زندان سبزوار گفت: طرح مطالعاتی احداث زندان جدید شهرستان سبزوار آغاز شده است.
کد خبر: ۵۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 05 July 2015
علی‌اکبر خرمی در نشستی خبری، با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در شهرستان برای سومین سال، اظهار داشت: شب گذشته نخستین جشن ما در سال جاری در گود زورخانه ذوالفقار سبزوار برگزار شد که خیرین و ورزشکاران باستانی کار مبالغی را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پرداختند.

وی با بیان اینکه در نخستین جشن گلریزان امسال حدود 4 میلیون و 700 هزار تومان جمع آوری شد، افزود: بیست و دوم تیر ماه با حضور خیرین شهرستان و بیست و سوم تیر جشن دیگر ما برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود.

خرمی با اشاره به وجود 19 زندانی جرائم غیر عمد در شهرستان، اظهار داشت: مبلغ جرائم این تعداد زندانی 19 میلیارد و 775 میلیون ریال است که امیدواریم از طریق برگزاری جشن در پارک سلامت شهرستان و خیرین این هزینه را تامین کنیم.

رئیس زندان سبزوار با بیان اینکه در بین زندانیان جرائم غیر عمد 7 نفر تصادفی با مبلغ 17 میلیارد و 340 میلیون تومان هستند، یادآور شد: 9 نفر به‌خاطر مهریه و نفقه با مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال و 3 نفر از جهت مالی با یک میلیارد و 135 میلیون ریال امیدوار به کمک‌های مردم شهرستان برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده هستند.

وی با بیان اینکه زندانیان مورد نظر به‌خاطر حادثه و جرائم غیرعمد به زندان افتاده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک‌های خیرین و مردم فهیم شهرستان در این ماه مبارک این افراد که نان آور خانواده هستند به خانواده‌های خود بازگردند.

رئیس زندان سبزوار همچنن با اشاره به آزادی 31 زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته در شهرستان، عنوان کرد: بدهکاری مالی کل این افراد بالغ بر 33 میلیارد و 8 میلیون ریال بود که با رایزنی‌های مددکاران ما و گرفتن رضایت خانواده‌های شاکی 20 میلیارد ریال گذشت شاکی را داشتیم.

خرمی با بیان اینکه سال گدشته برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ستاد دیه کشور بالغ بر 7 میلیارد و 431 میلیون ریال به شهرستان کمک کرد، ادامه داد: 323 میلیون و 500 هزار ریال مددجویان، 163 میلیون و 400 هزار ریال خیرین و 2 میلیون ریال کمک انجمن خیرین برای آزادی زندانیان کمک کردند و و مبلغ 900 میلیون ریال هم وام به مدد جویان داده شد.

وی ‌اظهار داشت: امیدواریم که فرهنگ‌سازی توسط اصحاب رسانه برای تعیین مهریه کم‌خانواده‌ها و همچنین اقدام افراد برای بیمه‌کردن وسیله نقلیه سر موعد به‌خوبی انجام شود تا روزی دیگر شاهد حضور زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌ها نباشیم.

خرمی با اشاره به اینکه طبق روند دستگاه قضا برای مهریه پرونده تشکیل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دیگر کسی به‌خاطر مهریه به زندان نمی‌افتد و مهریه از این پس از طریق اداره ثبت اسناد به اجرا گذاشته می‌شود، از اموال شخص برای مهریه پرداخت و این قانون در حال حاضر نیز در شهرستان سبزوار اجرایی می‌شود.

وی همچنین در زمینه زندان جدید شهرستان یادآور شد: زمینی را در اطراف شهرستان در یکی از روستاهای اطراف گرفته‌ایم و طرح مطالعاتی آن انجام شده است.

خرمی با بیان اینکه کارهای اولیه زندان انجام شده است و در حال حاضر به‌دنبال جذب اعتبار هستیم، ادامه داد: پروژه زندان سبزوار جزو پروژه‌های ملی محسوب شده و در حال انجام پیگیری هستیم تا مبلغ 1.5 میلیارد تومان برای حصارکشی و ایجاد برجک دریافت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار