مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: دومین جشنواره ملی محراب با محوریت نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالیم و آموزه‌های رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 19 May 2015
محمد حسین عبداللهی در نشست خبری دومین جشنواره ملی محراب با محوریت نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالیم و آموزه‌های رضوی که در محل مجتمع فرهنگی صاحب الزمان(عج) برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره محراب از سلسله جشنواره‌های تعریف شده در سیزدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) است، اظهار کرد: توجه به نقش‌آفرینی مساجد به عنوان یک پایگاه تأثیرگذار، رونق بخشیدن به بخش ظرفیت‌های مردمی و ایجاد یک جریان فرهنگی توسط مردم برای ترویج فرهنگ رضوی و نیز فراگیر کردن فعالیت‌های فرهنگی متناسب با سیره رضوی در سراسر کشور از ضرورت‌های تشکیل دومین جشنواره ملی محراب است.

وی، عدم حضور مردم و اختصاص جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به یک گروه خاص را از ایرادهای این جشنواره دانست و گفت: حضور مردم در جشنواره امام رضا(ع) باید پررنگ، قوی و پررونق باشد و همین امر این ضرورت را ایجاد کرد که مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری و تشکل‌های مردمی در جشنواره امام رضا(ع) و دهه کرامت حضور داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی جشنواره محراب را در دو بخش تعریف کرد و افزود: در بخش نور، حفظ چهل حدیث رضوی و مفاهیم آن توسط شرکت‌کنندگان سراسر کشور انجام شده است.

عبداللهی گفت: در بخش سلام جشنواره که در واقع به بخش ارادت مردم به حضرت رضا(ع) نامگذاری شده است، تولیدات فرهنگی هنری، ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری و بخش خانواده برای شناخت بیشتر حضرت از قالب‌های این بخش محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره، تمام مردم و خانواده‌ها شرکت می‌کنند، اظهار کرد: جشنواره محراب این قابلیت را دارد که خانواده‌ها و مردم ایران را در طول ماه رمضان، درگیر بحث دهه کرامت و توجه به فرهنگ رضوی و امام رضا(ع) کند.

*اعطای نشان خانواده رضوی در جشنواره محراب

معاون فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز در ادامه اظهار کرد: آزمون حفظ و مفاهیم چهل حدیث رضوی در کل کشور و همزمان با ماه رمضان به تدریج در تمام استان‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم ولی‌زاده افزود: تمام شرکت‌کنندگان در بخش نور باید در هر دو حوزه حفظ و مفاهیم چهل حدیث شرکت کنند؛ در بخش سلام نیز هیچ محدودیتی از نظر سنی و روش ارسال آثار وجود ندارد و خانواده‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها می‌توانند با روش ارادتی که به حضرت رضا(ع) دارند در این جشنواره شرکت کنند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های اجرا شده در دو سال اخیر در بخش برنامه‌های ویژه جشنواره مدنظر است.

ولی‌زاده از اختتامیه جشنواره در مرداد ماه و همزمان با دهه کرامت در مشهد خبر داد و گفت: به صورت عمومی در اختتامیه جشنواره از 13 تشکل برتر تقدیر می‌شود، همچنین برای نخستین‌بار به 12 خانواده نشان خانواده رضوی اعطا می‌شود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه mehrab8.ir در مسابقات دومین جشنواره ملی محراب شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار