چراغ خاموش بعثت در شهر امام رضا
چندی است که تزیینات مناسبتی شهر مشهد با فراز و فرودهایی مواجه است و این عدم تناسب فضای بصری شهر با مناسبت‌ها و از جمله مبعث رسول مکرم اسلام امسال محسوس بود.
کد خبر: ۳۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 17 May 2015
811717494_12272

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مشهد پیام ، مشهد مقدس به عنوان دومین کلان شهر مذهبی جهان اسلام همواره توجه و نگاه بسیاری از فعالان فرهنگی و مذهبی را به خود جلب کرده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مردم این شهر از دیرباز الگویی برای سایر نقاط کشور بوده و آن را برگرفته از فضای معنوی و الهام گرفته از وجود مقدس علی بن موسی الرضا (ع) می‌دانستند، از این رو فعالیت‌های مشهد را با نگاهی دیگر پی می‌گرفتند.

نارضایتی مردم از عدم تناسب فضای بصری شهر

با این حال، چندی است که تزیینات مناسبتی شهر با فراز و فرودهایی مواجه است و این عدم تناسب فضای بصری شهر با مناسبت‌ها، نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

فضا آرایی بصری شهر که همه ساله و در مناسبت‌های مختلف به عهده شهرداری مشهد بوده و گاهأ شاهد ارائه طرح‌ها و نوآوری‌هایی بودیم که قابل تحسین است اما در مقابل نیز هر از گاهی با طرح‌ها و اقداماتی مواجه بودیم که تأمل‌برانگیز بوده است.

سطحی ترین شکل فضاآرایی شهری، چراغانی، نصب بنر و پرچم هایی با موضوع متناسب است اما متأسفانه در سالروز بعثت نبی مکرم امسال، شاهد فضا آرایی کمرنگ شهری بودیم که با توجه به اهمیت این مناسبت و لزوم توجه ویژه به این روز، خاموش بودن چراغ شادمانی بعثت پیامبر در این روز جای تأمل دارد.

 

811717494_12272

 

چراغ خاموش بعثت در خیابان‌های شهر

طبق گزارش خبرنگار ما در بازدید میدانی از چندین منطقه شهر از جمله خلج، میدان بسیج، سه‌راه راهنمایی، خیابان بهار، بلوار کوشش، میدان شریعتی، خیابان طالقانی، میدان فلسطین، چهارراه خیام و بلوار فردوسی، کمتر اثری از این روز و شادباش بعثت پیامبر به چشم می‌خورد.

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار مشهدپیام با انتقاد از نوع فضا آرایی و توجه به این روز مبارک، گفت: تزیینات شهری در مناسبت‌های شادی در مقایسه با مراسم عزاداری و شهادت‌ها بسیار کمرنگ‌تر و ضعیف است.

 

811024986_115307

 

در واقع شاید بتوان گفت که برگزاری این جشن ها و برجسته کردن آن تااندازه‌ای به عهده مردم بوده و آنان نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند اما وجود بنرها عزاداری امام موسی کاظم (ع) و پارچه نوشته‌های تسلیت در سطح شهر، امری نیست که مسؤولیت مردمی ره به دنبال داشته باشد بلکه وظیفه جاری مدیریت شهری است که به‌خوبی به آن عمل نشده است.

به طور معمول وظیفه برگزاری مراسم ها در اعیاد و مناسبت‌ها به عهده شهرداری و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد است که در پیگیری‌های انجام‌شده متوجه شدیم به جز مراسم رونمایی از یک‌صد اتوبوس جدید با حضور وزیر کشور که در بازار خودرو مجیدیه برگزارشده، هیچ جشنی از سوی این سازمان در روز بعثت برگزار نشده است.

برچسب ها: مبعث ، مشهد ، شهر امام رضا ، بعثت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار