رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه
کرمانشاه- رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه از کسب جایزه «اجلاس سراسری نماز» توسط انیمیشن کوتاه« ابر رحمت» از کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 21 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،کامران رضایی از کسب جایزه «اجلاس سراسری نماز» توسط انیمیشن کوتاه «ابر رحمت» از کرمانشاه خبر داد و گفت: «سعید احمدیان» کارگردان انیمیشن فوق از اعضای واحد انیمیشن  انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر کرمانشاه است که موفق به دریافت جایزه سوم از جشنواره «اجلاس سراسری نماز» برای این اثر شد.

وی یادآور شد: بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با شعار و موضوع «نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی» چندی پیش به میزبانی استان البرز و در شهر کرج برگزار شد و هنرمند کرمانشاهی توانست در جشنواره این اجلاس به موفقیت دست یابد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه تصریح کرد: فراخوان امسال برای اجلاس سراسری نماز در بخش‌های متنوع شعر، داستان کوتاه، فیلم‌نامه، عکس، پوستر، انیمیشن، مستند، ایده‌های کاربردی و تجربیات موفق با موضوع مذکور انتشار یافته بود که با دواری آثار در مرحله نهایی برگزیدگان آن نیز معرفی شدند و نام هنرمند کرمانشاهی نیز در بین این برگزیدگان به چشم می خورد.

وی خاطر نشان کرد: این انیمیشن تولید انجمن سینمای جوان کرمانشاه به نویسندگی و کارگردانی «سعید احمدیان» و اولین تجربه کارگردانی او است.

رضایی افزود: انیمیشن «ابر رحمت»، داستان نماز باران امام رضا(ع) را روایت می کند و زمان آن ۸ دقیقه است.

وی مدت زمان تولید این انیمیشن را ۳ ماه اعلام کرد و گفت: این انیمیشن به وسیله نرم افزار مایا تولید شده و ایوب بلندین، حسین اکبری و سهیلا رمیم عوامل فنی این انیمیشن را تشکیل می دهند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه  گفت: سعید احمدیان فارغ التحصیل رشته ی هنر و از مدرسان انجمن سینمای جوان است و فیلمنامه «ابر رحمت» او  پیش از این در چندین  جشنواره  از جمله دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و  جشنواره دانشجویی یزد تندیس بهترین فیلمنامه را از آن خود کرده است. این انیمیشن در جشنواره رضوی امسال نیز درخشید.

وی در خصوص محتوای این انیمیشن یادآور شد: این انیمیشن ماجرای دعای بارام امام رضا (ع) را روایت می کند و دو ابر را به تصویر می کشد که دوستشان را گم کرده اند و در حال جستجو برای یافتن آن هستند.

رضایی ادامه داد: همزمان با جستجوی این دو ابر برای یافتن دوستشان، امام رضا(ع) در کنار مردم خراسان در حال خواندن نماز و دعای باران برای رفع خشکسالی است و زمانی که به دعای این امام بزرگوار همه ابرها جمع شده اند تا باران ببارد این دو ابر نیز دوستشان را می یابند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: داستان ابر رحمت می خواهد به مخاطب بفهماند که نماز باران و دعای آن تنها بهانه ای برای دوستی و همبستگی بیشتر مسلمانان است و زمانی که آنها گرد هم می آیند و با هم متحد می شوند خدا نیز به آنان رحم آورده و ابرهای رحمت را بر آسمانشان می گستراند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار