نشست مدیران استانی و مدیران و معاونان ستادی حوزه های علمیه کشور روز یکشنبه طی مراسمی در مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۲۷۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 14 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در این مراسم گفت: مدیریت حوزه های علمیه بسیار مهم است و باید افرادی در این حوزه تقویت و تربیت شوند که مهذب و انقلابی باشند.
آیت الله مرتضی مقتدایی افزود: اگر طلبه ای مهذب و انقلابی باشد وقتی به منطقه ای اعزام می شود مردم آنجا را نیز با ولایت فقیه و انقلاب آشنا می کند.
وی با اشاره به اهمیت رفتار و اخلاق مدیران اظهار کرد: مدیران در صورتی که به آنچه می دانند عامل باشند در تربیت و آموزش طلاب نقش موثری خواهند داشت.
آیت الله مقتدایی افزود: طلاب باید طوری تربیت شوند که با عمل و گفتار خود منطقه ای را احیا نمایند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه نیز در این مراسم گفت: شیعه و روحانیت در طول تاریخ هیچگاه به اندازه امروز دارای قدرت، حاکمیت و شناخته شده در دنیا نبوده است.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: با توجه به این ویژگیها روحانیت مورد توجه نگاه تیزبینانه دوست و دشمن می باشد و دشمنان قصد دارند فرزندان روحانیون و مسئولان مختلف را در کمین خود گرفتار کنند.
وی انتظار از حوزه های علمیه را موضع گیری درخور توجه در قبال ناهنجاریها، اتخاذ مواضع جدی در صحنه های حساس و تربیت طلاب به اندازه لازم دانست و اظهار کرد: حوزه را باید آنگونه که هست بشناسیم تا برای آنگونه که باید باشد برنامه ریزی نماییم.
آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر پرهیز از الگوهای تقلیدی و پر پیچ و خم گفت: شورای عالی حوزه علمیه باید در افق سیاستگزاری به صورت جدی ورود پیدا کند طوریکه کارها با هماهنگی و عدم تداخل پیش برود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار