فرماندار شهرستان تایباد گفت: شهرستان تایباد به عنوان پیشانی شرق نظام و دروازه ترانزیت کشور نیازمند توجه بیشتر در سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۲۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱ 26 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر، حسین شرافتی راد در نخستین همایش اشتغالزایی و سرمایه گذاری در مناطق مرزی بیان کرد: این شهرستان به دلیل برخورداری ۸۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان فرصت و ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغالزایی دارد.

وی گفت : تایباد با بیش از ۱۰۸ هزار نفر جمعیت سهم اشتغال آن در بخش کشاورزی ۶۵ درصد، خدمات ۳۰ درصد و صنعت ۵ در صد است.

فرماندار تایباد گفت: برآوردهای کلی نشان از آینده ای درخشان برای تایباد دارد و بدون شک سرعت در اجرای برنامه های در دست اقدام تحول عظیمی در منطقه خواهد داشت.

وی گفت: اتصال ریلی تایباد به کشور، تکمیل دوبانده شدن محور دوغارون به تربت جام نقش تاثیر گذاری در تسهیل ترانزیت، توسعه صادرات و جذب گردشگر حضور سرمایه گذاران در منطقه دارد و لذا توجه به این بستر ها و زیر ساخت ها نیازمند توجه بیشتر است.

شرافتی راد افزود: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد به عنوان سر خط نیازهای مردم و از مطالبات جدی مسئولان عالی منطقه شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تایباد در نشر علوم و تقویت بنیه علمی منطقه گام های اساسی برداشته است، افزود: این شهرستان با برخورداری از ۳ دانشگاه در عرصه ملی و بین المللی نقشی فعال در این زمینه دارد.

وی گفت: بستر مساعد برای مشارکت و سرمایه گذاری شرکتهای بزرگ دولتی در پروژه های اقتصادی مزیت دار در منطقه فراهم است و لذا امیدوارم این همایش باعث حضور چشمگیر سرمایه گذاران در منطقه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار