رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی خراسان رضوی گفت: کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان به مراکز کوچک عرضه ماهی قرمز سرکشی می‌کنند تا در صورت وجود هرگونه بیماری در ماهی‌ها، از عرضه آنها به مردم جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۹۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 14 March 2016
خبرگزاری فارس: نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه ماهی قرمز در مشهد











به گزارش  تابناک رضوی، علیرضا آریان در مشهد با اشاره به ویژگی‌های ماهی قرمز سالم اظهار کرد: ماهی قرمز سالم دارای ویژگی‌های مشخص است و نحوه شنا کردن متعادل بوده که در سطح بدنش لکه‌های غیرطبیعی سفید یا قرمز دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پولک‌های ماهی قرمز سالم نباید ریخته باشد، گفت: حساسیت‌های پوستی از جمله بیماری‌هایی است که می‌تواند از طریق ماهی قرمز یا همان گلدفیش‌ها به انسان سرایت کند، بنابراین ماهی قرمز باید حتماً با استفاده از دستکش جا‌به‌جا و پس از هر مرحله جا‌به‌جایی، دست‌ها با آب و صابون شسته شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی خراسان رضوی افزود: تمام ماهی قرمزهایی مراکز پرورش که تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی هستند، فاقد هرگونه بیماری‌ بوده که نظارت بر این مراکز به صورت مستمر ادامه دارد.

آریان با اشاره به نظارت دامپزشکی استان بر مراکز عرضه ماهی قرمز در ایام پایانی سال اظهار کرد: دو مرکز میدان توحید و میدان بار فتح‌آباد در شهر مشهد، مراکز توزیع عمده ماهی قرمز در روزهای پایانی هستند که تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان فعالیت می‌کنند و مردم می‌توانند ماهی قرمز سفره‌های هفت سین را از این مراکز تهیه کنند.

وی تأکید کرد: کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان به تمام مراکز کوچک عرضه ماهی قرمز نیز سرکشی می‌کنند تا در صورت وجود هرگونه بیماری در ماهی‌ها، از عرضه آنها به مردم جلوگیری شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد:‌ مردم نیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در مراکز عرضه ماهی قرمز یا دریافت راهنمایی‌های بیشتر با شماره 37250025 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار