عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در یادداشتی با دعوت همگان به مشارکت در انتخابات، سه استراتژي اصلی اصلاح طلبان را شامل انتخاب نمايندگان اصلاح طلب، انتخاب نمايندگان اعتدالي و ميانه و ممانعت از ورود اعضاي جريان تندرو (پايداري) عنوان کرد.
کد خبر: ۱۶۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 17 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، امیر شهلا، مدیر ارتباطات ایران خودروی خراسان که قائم مقام ستاد اصلاح‌طلبان دکتر روحانی در خراسان‌رضوی نیز بوده است با وجود رد صلاحیت خودش توسط هیئت نظارت، در یادداشتی صادقانه که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، تحريم انتخابات و عدم شركت در فرايند تعيين سرنوشت را روشي غیراصلاح‌طلبانه و فاقد دستاورد دانست.
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:

سلام دوستان
روزتان خوش/ ايران بدون تحريم گوارا
 
لطفا توجه داشته باشيد تنها و تنها ابزار كنش اصلاح طلبانه، صندوق هاي آرا است. يك اصلاح طلب براي ورود به ميدان رقابت و تثبيت حيات سياسي- اجتماعي، اجازه ندارد خودش را خلع سلاح كند. اگر صندوق رأي را از ما بگيرند، ديگر مكانيزمي براي پيروزشدن نداريم.
تحريم انتخابات و عدم شركت در فرايند تعيين سرنوشت، روشي اصلاح طلبانه و قابل دستاورد نيست. مخصوصا اين كه ناكارايي اين روش نخ نما را در دوره هاي گذشته آزموده ايم.
اصلاح طلبان تحت هر شرايط بايد در انتخابات شركت كنند، والّا اطلاق واژه اصلاح طلب بر او صدق نمي كند.
ما از روز اول كه وارد بازي انتخابات شديم، سه استراتژي شناور داشتيم. 

استراتژي اول: انتخاب نمايندگان اصلاح طلب
استراتژي دوم: انتخاب نمايندگان اعتدالي و ميانه  
استراتژي سوم: ممانعت از ورود اعضاي جريان تندرو(پايداري)


شايد در مقطع كنوني، رسيدن به استراتژي اول، دچار سكته و نارسايي شده باشد. هرچند در مراحل بعدي، محتمل است برخي چهره هاي اصلاح طلب دوباره به بازي برگردانده شوند. اما هنوز دو برنامه راهبردي ديگر باقي مانده. يعني اول، حمايت از نامزدهاي ميانه رو و در مرتبه بعد، حتي اگر هيچ كانديدايي براي مان نماند، جلوگرفتن از ورود عناصر راديكال و تندرو به خانه ملت.

اصلاح طلبان البته از مبادي قانوني و دموكراتيك، پي گير عدم تاييدصلاحيت كانديداهاي خود خواهند بود و در اين مسير، نسبت به اعتمادسازي و رفع سوء تفاهم هاي احتمالي با ناظرين مسابقه خواهندپرداخت، اما بايد تلاش كنيم تا آن دو استراتژي باقيمانده، انگيزه حضور پرشور و باانگيزه مردم در انتخابات پيش رو باشد. 

فراموش نكنيم جريان تندرو كه مي داند هرچه مخرج كسر شركت كنندگان در انتخابات بزرگ تر شود، صورت آن كسر كه سهم الشركه آن ها از آراء مأخوذه است، افت خواهد كرد و احتمال رأي آوري كانديداهاي شان به شدت كم مي شود. از همين رو تمام تلاشش را مي كند تا گروهي را به بهانه عدم تاييدصلاحيت و جمع بيشتري را با افشاندن بذر نااميدي و يأس، از مشاركت در اين ماراتن نفسگير باز دارد. براي حصول اين مهم، از هيچ تلاشي هم مضايقه نخواهد كرد.

اصلاح طلب واقعي يا راهي مي يابد، يا راهي مي سازد. هنوز سيبِ انتخابات، براي رسيدن به زمين بازي، هزارها چرخ خواهد خورد.
 
انگيزه تان را تجديد كنيد و مطمئن باشيد در اين بازي، افرادي موفق هستند كه بيشتر از فكرشان استفاده مي كنند. هيچ كس خيال نمي كرد با ردصلاحيت رييس مجمع تشخيص مصلحت در سال١٣٩٢، كسي پيدا شود كه بتواند مردم را دوباره پاي صندوق هاي رأي بياورد. اما ديديد كه آخرين گردش آن سيب، اصلاح طلبان و اعتداليون را در موضع بُرد قرار داد و يك بار ديگر تندروي از مردم پاسخ نه شنيد.

پس همه با هم پيش به سوي انتخابات.
ارادتمند/ اميرشهلا
١٣٩٤/١٠/٢٧

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بازرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
باسلام
باید کسی باشد که برای رای دادن به پای صندوق رای برویم
محسن
|
United States
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
پس چگونه به اين نمايش مسخره اعتراض كنيم ؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
طنز ماجرا این جاست که
طرف خودش در ایرانخودرو ست !
یک دستگاه پاسخگو! مردممدار! دموکرات! و ...
این طنزها فقط در اینجا میسر است
کار و معاش آدمها با زبانشان و آرمانهایشان و ... هارمونی ندارد ...
به این فکر کنید «ایران خودرو» ... اصلاح طلبی ... و ... نمی فهمم ببخشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار