جشنواره نعنا در روستای زین آباد بجستان برگزار شد

سومین جشنواره نعنا با هدف برندسازی محصولات کشاورزی و ورود به بازارهای جهانی در روستای زین آباد شهرستان بجستان به همت جهاد کشاورزی شهرستان بجستان و با حضور مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی در کاروانسرای تاریخی این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ 19 May 2024

به گزارش تابناک رضوی، سومین جشنواره نعنا با هدف برند سازی محصولات کشاورزی و ورود به بازارهای جهانی  در روستای زین آباد شهرستان بجستان به همت جهاد کشاورزی شهرستان بجستان و با حضور مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی در کاروانسرای تاریخی این روستا برگزار شد
عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره نعناع شهرستان بجستان گفت: هویت سازی و برند سازی برندسازی محصولات کشاورزی کشور، به ویژه نعناع و زعفران به ارتقاء سهم و جایگاه کشورمان در بازارهای جهانی کمک شایانی می‌کند که برآیند آن شکوفایی اقتصاد کشاورزی و توانمندی کشاورزان عزیز کشورمان خواهد بود.
حیدری فرماندار بجستان نیز طی سخنانی گفت : ما تاکنون در کشور جشنواره نعنا نداشتیم،  اهالی روستاهای زین آباد و رضائیه را تحسین می کنیم که این ابتکار و خلاقیت را ایجاد کردند تا ما این محصول را که همیشه همراه مردم است و در طب سنتی عرقیات نعناع کاربرد زیادی دارد را بیشتر معرفی کنیم.
مهندس رجب زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت : برای ایجاد زنجیره ارزش در محصولات باغی را در سه گام مهم برشمرد : گام اول تولید محصول سالم و بعضاً ارگانیک و به میزان مورد  نیاز بازار داخلی و خارجی  گام دوم ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی و تقویت آن و گام سوم بازار و بازار یابی ،از آنجا که هر بازار استاندارد های خاص خودش را می خواهد و می بایست با شناخت و مطالعه و انجام شود در غیر اینصورت منجر به شکست خواهدشد .
حجت حسن نیا مدیر جهاد کشاورزی بجستان نیز در این جشنواره گفت : هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی محصول نعنا بجستان به لحاظ کمیت و کیفیت ، جلب توجه سرمایه داران برای سرمایه گذاری در فرآیند پس از تولید و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.
وی گفت : محصول برداشت شده ی نعنا معمولاً بصورت فله ای به کارخانجات سطح استان حمل و یا در کارگاه های محلی خشک و برای بسته بندی و صادرات به کشور های حاشیه خلیج فارس ، توسط واسطه ها از کشاورزان خریداری می‌شود فلذا ما بدنبال فرآوری و برندسازی این محصول در شهرستان هستیم تا از این طریق بتوانیم ارزش افزوده‌ای برای این محصول و همچنین ارتقای سطح درآمدی کشاورزان را رقم بزنیم که این مهم میتواند با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران حل شود.
گفتنی است برداشت نعنا در شهرستان بجستان معمولا از اواسط اردیبهشت ماه از سطح حدود  20 هکتار شروع میشود و تا پایان شهریور ماه با برداشت تقریباً 800 تن نعنای تازه به پایان می‌رسد.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار