ضرورت ترویج شاهنامه در بین نسل نو: رستم‌های آینده را تربیت کنیم

عضو شورای شهر مشهد گفت: شاهنامه یک هویت تاریخی و ماندگار است که می‌تواند در شکل‌دهی شخصیت دانش‌آموزان نقش مؤثری داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 05 March 2024

به گزارش تابناک رضوی، مجید طهوریان عسکری در حاشیه رویداد "کودک و شاهنامه" در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قریب دو سال است که در شورای ششم به صورت ویژه‌تر به موضوع شاهنامه می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه نگاه من به حوزه شاهنامه یک نگاه هویتی و حماسی است، ادامه داد: شاهنامه برش‌های مختلفی دارد که می‌تواند در سنین مختلف به هویت‌سازی و شکل‌دهی شخصیت انسانی کمک کند.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه در شهر مشهد که مزین به وجود امام رضا (ع) است، هویت تاریخی و ماندگار دیگری به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌درخشد، تصریح کرد: کتاب بی‌نظیر شاهنامه امروز در تمام دنیا سند هویتی و گفتگویی شعر و ادبیات است.

طهوریان عسکری با تأکید بر ضرورت ترویج شاهنامه در بین دانش‌آموزان مشهدی، عنوان کرد: موضوعات مختلف شاهنامه و داستان‌های آن از نگاه شخصیت‌سازی، یکی از ماموریت‌های مهم دستگاه‌های مختلف، مجموعه‌های دولتی و غیردولتی و نهادهایی مثل شهرداری، کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش است تا به شخصیت دانش‌آموزان سر و شکل شخصیتی، هویتی، تاریخی و فرهنگی بدهند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در شهری که از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی پاسداری می‌کند، مضاف است، گفت: این رویداد نشان می‌دهد که با توجه به کار مشترکی که تدارک دیده شده است، فضای حوزه آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و محور شاهنامه کاملاً رشد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه امروز دانش‌آموزان مشهدی حرف‌های زیادی برای گفتن در مورد شاهنامه دارند، خاطرنشان کرد: از همه عزیزانی که تلاش و فعالیت کردند تا کتاب مهجور و مغفول واقع شده شاهنامه به عنوان کتاب اول حوزه شعر و ادب استانمان قرار بگیرد و دانش‌آموزان بتوانند از کاراکترها و شخصیت‌های شاهنامه درس بگیرند، تشکر می‌کنم.

طهوریان عسکری ابراز امیدواری کرد: این سرزمین تا امروز رستم‌های زیادی داشته و امیدوارم با چنین رویدادهایی هم کودکان با این شخصیت‌های اساطیری آشنا شوند وهم این دانش‌آموزان رستم‌های آینده سرزمین ما باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار