رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال پنج طرح 20 هکتاری مجتمع گلخانه‌ای که زیرساخت‌های لازم برای احداث گلخانه در این مجتمع ها فراهم کرده است، در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 08 October 2015

مجتبی مزروعی در نشست خبری روز روستا که در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه اینکه در استان 7 هزار و 361 روستا و آبادی وجود دارد، اظهار کرد: از سال 1335 بسیاری از این روستاها خالی از سکنه شده‌اند و در حال حاضر تنها 3 هزار 334 روستا در استان وجود دارد که دارای سکنه هستند و این تعداد 28 درصد از جمعیت 6 میلیونی استان را تشکیل می‌دهند در حالی که در بیش از سه دهه گذشته این وضعیت کاملا برعکس بوده و 70 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی و مشغول فعالیت در بخش کشاورزی و دامداری بوده‌اند.

وی افزود: در سالیان متمادی سرمایه‌گذاری‌های زیادی در روستاها صورت گرفته است اما این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بخش خدمات عمومی نظیر آب، برق و تلفن بوده است که البته این نوع سرمایه‌گذاری لازم است در حالی که اگر محیط روستا بتواند درآمد مکفی برای روستائیان فراهم نماید به طور قطع نه تنها روستائیان به شهرها مهاجرت نمی‌کنند بلکه مهاجرت را خواهیم داشت اما متاسفانه در خدمات اقتصادی روستائیان سرمایه‌گذاری مناسبی صورت نگرفته است.

این مسئول بیان کرد: برای امسال 100 میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار تصویب شده و برای لوله‌گذاری 2 هزار کیلومتری در اراضی کشاورزی استان نیز مبلغ 100 دیگر میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات بانک‌ها گفت: در قانون بودجه سال 94 و همچنین قانون رفع موانع تولید، بانک‌ها موظف شده‌اند تا 25درصد از منابع داخلی خود را به نرخ سود ترجیحی به بخش کشاورزی اختصاص دهند اما بانک‌ها عملا در راستای سیاست‌ها حرکت نکردند و تسهیلات را بر اساس مشتری مداری اختصاص دادند.

وی در پاسخ به سئوالی در زمینه خرید تخم‌مرغ نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز 10 هزار تن مرغ به صورت تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده است.

مزروعی در پایان با بیان اینکه تا پایان سال پنج طرح 20 هکتاری مجتمع گلخانه‌ای که زیرساخت‌های لازم برای احداث گلخانه در این مجتمع ها فراهم کرده است، در استان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: عملیات اجرایی 10 طرح مجتمع گلخانه‌ای از سال 85 آغاز شده است که تاکنون برای احداث این مجتمع‌ها 13 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است و تا پایان سال دیگر که پنج مجتمع دیگر هم به بهره‌برداری می‌رسد 7 میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر هزینه می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار