بهره‌برداری از دو طرح گردشگری در استان مرکزی

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: همزمان با هفته گرامیداشت گردشگری در سال جاری دو طرح تاسیسات گردشگری به‌ بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۹۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 15 September 2021

 

به‌‌گزارش تابناک مرکزی سید حسن حسینی افزود : حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها حدود ۸۶۰ میلیارد ریال است.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: طرح‌های قابل افتتاح در هفته گردشگری شامل یک اقامتگاه بوم گردی در روستای قلعه نو و یک مجتمع گردشگری تفریحی در شهرستان اراک است که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۹۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
حسینی افزود: اقامتگاه بوم‌گردی به‌بارت در روستای قلعه‌نو دارای ۲۰۰۰ متر مربع مساحت، ۸ سوئیت اقامتی با ظرفیت ۵۰ نفر، دو طبقه سفره‌خانه‌سنتی و فضای پذیرایی و یک فضای دم‌نوش‌خانه تجهیز و به بهره‌برداری می رسد.
او با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ ملیلیارد ریال برای تجهیز و آماده‌سازی پروژه گردشگری سپنتا توسط بخش خصوصی گفت: این مجموعه گردشگری دومین پروژه آماده بهره‌برداری استان است که با اشتغال حدود ۴۰ نفر در فاز اول این پروژه؛ شامل تالار پذیرایی، پمپ بنزین و تالار پذیرایی در هفته گردشگری به بهره‌برداری خواهد رسید.
حسینی یادآور شد: با توجه به روند فعلی توسعه گردشگری انتظار می‌رود در چند سال آینده سهم صنعت توریسم و روند صعود گردشگری در صورت فروکش شدن همه گیری کرونا شدت بشتری پیدا کند.
او افزود: امید می رود با بهره‌برداری از این طرح‌ها و سایر طرح‌های گردشگری تحول مناسبی همراه با تنوع در حوزه سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان انجام شود و انتظار می‌رود با حمایت از این طرح‌ها زیرساخت‌های گردشگری در استان بیش از گذشته تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار