معاون فرهنگی سپاه مطرح کرد:
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، فعالیت عمده جبهه فرهنگی معارض پس از رحلت امام خمینی(ره) را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 10 August 2015
سردار محمدحسین نجات در اختتامیه اردوی تربیتی آموزشی شهید چمران که در مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد با اشاره به وجود جریان فرهنگی معارض در کشور و تأکید رهبری بر لزوم جبهه‌ای عمل کردن در مقابل این جبهه، اظهار کرد: جبهه فرهنگی معارض، مجموعه‌ای از عناصر و جریان‌های فرهنگی است که به اسلام و انقلاب اعتقاد ندارند و افزون بر آن از طریق فعالیت‌های فرهنگی نیز با مبانی اسلام مقابله می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وجود جبهه فکری میانه، بیان کرد: جریان فکری میانه، مخالف اسلام و مبانی انقلاب نیست و هیچ‌گونه فعالیتی علیه آنها انجام نمی‌دهد و به طور معمول جبهه فرهنگی خودی و نیز جبهه فرهنگی معارض سعی در جذب این گروه به سمت خود دارد.

سردار نجات، جبهه فکری خودی را معرفی کرد و افزود: جبهه فکری خودی، مجموعه‌ای از عناصر، نهادها و جریان‌های فرهنگی است که به مبانی و ارزش‌های نظام و اسلام اعتقاد دارند و همچنین از طریق انجام فعالیت‌های فرهنگی به ترویج و رشد اسلام و مبانی انقلاب کمک می‌کنند، بنابراین فردی که فقط اعتقاد به انقلاب دارد، اما فعالیتی در راستای اعتلای آن انجام نمی‌دهد نیز به عنوان جبهه فرهنگی خودی به شمار نمی‌رود.

وی با بیان اینکه جریان‌های مختلفی از جبهه فرهنگی معارض در داخل و خارج کشور وجود دارد به معرفی جریان‌های موجود در داخل کشور پرداخت و تصریح کرد: مهم‌ترین این جریان داخلی، جریان فرهنگی غرب‌گرا و وابسته به غرب است که هدف ترویج فرهنگ غرب در کشور را دارد و مارکسیست‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، فمینیسم‌ها که در حال فعالیت در این جریان هستند از جمله آنها به شمار می‌روند.

* فعالیت عمده جبهه فرهنگی معارض پس از رحلت امام خمینی آغاز شد

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبیین کرد: فعالیت عمده جبهه فرهنگی معارض پس از رحلت امام خمینی(ره) از طریق جریان مذهبی غرب‌گرا (دومین جریان داخلی در جبهه فرهنگی معارض) آغاز شد و از جمله آن جریان مهندس بازرگان، نهضت آزادی و نیز اصلاحات و دوم خردادی‌ها است.

سردار نجات تأکید کرد: جریان ضداخلاقی و مروج فساد به عنوان سومین جریان داخلی است و جریان مروج موسیقی غرب، رپ و زیرزمینی، جریان‌های انحرافی و فرقه‌ای نوظهور که امروزه افزایش یافته است و نیز مدل‌های فشن جزو امثال این جریان هستند.

وی با اشاره به جریان‌های خارجی جبهه فرهنگی معارض در خارج از کشور بیان کرد: دولت‌ها، مجامع بین‌المللی و نهادهایی که علیه کشور در دنیا فعالیت می‌کنند، رسانه‌های گروهی خارج از کشور (مانند بی.بی. سی، من و تو) تشکل‌ها و نهادهایی که در ظاهر غیردولتی و مردمی بوده و با جریان‌های فرهنگی داخلی کشور در ارتباط هستند، مانند یونسکو از جریان‌های خارجی این جبهه محسوب می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیش از 5 هزار مهدکودک وابسته به یونسکو در ایران وجود دارد، تشریح کرد: یونسکو با هدف آموزش کودکان، مهدکودک‌هایی را در ایران و همزمان با دولت هفتم و هشتم تأسیس کرد و امروز در سه استان کشور تعداد زیادی از این مهدکودک‌های وابسته به یونسکو با هزینه‌ای حدود 70 میلیون دلار در سال اداره می‌شود.

سردار نجات ادامه داد: یونسکو در ایران با عنوان آموزش زنان به فعالیت‌ها و آموزش‌هایی از جمله خانواده و بهداشت خانواده پرداختند که با وجود تأکید رهبری بر اتمام آن، اما هنوز در حال فعالیت هستند.

* شرایط کنونی کشور همانند زمان بدر و خیبر است

وی تصریح کرد: هدف کلی جبهه فرهنگی معارض در داخل کشور براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده، اما هدف آنها در بُعد کوچک‌تر تغییر فرهنگ کشور و تبدیل آن به سمت ذائقه غرب و تغییر باور و اعتقاد مردم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: چنانچه تغییر باور و در نتیجه تعییر رفتار در جامعه صورت گیرد، زمان کنونی کشور همانند زمان امام حسن مجتبی(ع) می‌شود.

سردار نجات با تأکید بر پشتیبانی همه‌جانبه مردم نسبت به رهبری و رهنمودهای ایشان، اظهار کرد: شرایط فعلی در کشور قابل قیاس با زمان پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام است و همانگونه که رهبری فرمودند؛ زمان کنونی همانند زمان جنگ بدر و خیبر شده است، چراکه مردم و جوان‌های ما گوش به فرامین مقام معظم رهبری هستند و این چیزی بود که در زمان امام حسن مجتبی(ع) وجود نداشت.

وی، رسانه را به عنوان مهم‌ترین ابزار در اختیار جبهه فرهنگی معارض دانست و خاطرنشان کرد: امروزه هرکس در دنیا قدرت رسانه را در اختیار داشته باشد، می‌تواند حرف اول را بزند، رسانه شامل ماهواره، فضای مجازی، نرم‌افزارهای مختلف تلفن همراه و امثال آن می‌شود.

* ترویج گفتمان استکبارستیزی اولویت اصلی جبهه فرهنگی خودی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، دلیل کاهش میزان مطالعه جوانان را گسترش و وابستگی به رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: اتلاف وقت، انرژی مردم و به ویژه جوانان و دانشجویان سبب دور شدن از مطالعه و افزایش آگاهی آنها می‌شود و فرصت رسیدگی به سایر امور مهم را از بین می‌برد.

سردار نجات افزود: هنر یکی دیگر از ابزارهای جبهه فرهنگی معارض است و تئاتر، سینما، انیمیشن و سایر هنرهای نمایشی را شامل می‌شود که فرهنگ غرب را منتقل می‌کند؛ مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات و آموزشگاه‌های خصوصی و مهدکودک‌ها نیز جزو ابزارهای این جبهه در کشور هستند و متأسفانه به طور جدی نیز فعالیت می‌کنند، آموزش موسیقی، رقص در مهد کودک در مهم‌ترین سن یادگیری برای انتقال فرهنگ غرب از جمله آن است.

وی، ترویج گفتمان مقاومت و استکبارستیزی را به عنوان اولویت اصلی جبهه فرهنگی خودی دانست و اظهار کرد: هدف جریان انحرافی از بحث توافق هسته‌ای در کشور و آمدن سران استکبار بر سر میز مذاکره، جلوه دادن دیپلماسی بود، در صورتی که مقاومت مردم ایران این موضوع را در کشور رقم زد.

* دستاوردهای هسته‌ای ایران، حاصل مقاومت 12 ساله بود

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با تأکید بر اینکه دستاوردهای هسته‌ای ایران حاصل مقاومت 12 ساله بود نه دیپلماسی، توضیح داد: دستیابی به غنی‌سازی 20 درصد، آب سنگین اراک و دیگر پیشرفت‌های هسته‌ای با وجود فشار تحریم‌ها، نشان داد که دیپلماسی با دست پر سبب ایجاد مذاکرات و در نهایت توافقات شد.

سردار نجات افزود: جریان انحرافی در واقع می‌خواهد گذشته را محاکمه کند و مباحثی مثل اینکه چرا انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) در مقابل آمریکا ایستاد؟ چرا مقام معظم رهبری 25 سال در برابر آمریکا مقاومت کرد را به چالش بکشد، بنابراین باید بررسی کرد که دستاوردهای هسته‌ای و پیروزی انقلاب با مقاومت و استکبارستیزی حاصل می‌شود و یا با موارد دیگر.

وی، اولویت دوم جبهه فرهنگی خودی را اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و افزود: راه‌اندازی اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت اصلی امروز کشور محسوب می‌شود؛ تقویت نظام خانواده و ایجاد خانواده تراز اسلامی یکی دیگر از اولویت‌ها است، چراکه چنین خانواده‌ای می‌تواند در برابر هجمه‌های فرهنگی ایستادگی و مقابله کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: مقابله با تهاجم گفتمان فرهنگی غرب و توسعه فرهنگ انس با قرآن و گسترش فرهنگ نماز نیز از دیگر اولویت‌های جبهه فرهنگی خودی به شمار می‌رود و باید در دانشگاه‌ها به آنها بیشتر توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار