ساکنان محله از سکوت و بی‌توجهی مسئولان به‌شدت گلایه‌مندند
خیابان رسالت ۸۴ واقع در منطقه ۳ شهرداری، سالهاست که جولانگاه جانوران موذی از پشه گرفته تا سگ‌های ولگرد است.
کد خبر: ۷۴۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 15 May 2019

تابناک رضوی: در پی تماس‌های مکرر مردمی روزهای اخیر ساکنان خیابان رسالت ۸۴، به اتفاق جمعی از خبرنگاران به این منطقه از شهر مشهد سر زدیم.

در ابتدای ورود با بوی متعفن و شدیدی مواجه شدیم که خارج شدن از تاکسی برایمان ممکن نبود؛ بعد از مدتی چهره کثیف و لجن گرفته خیابان حالمان را بهم زد، اما ماندیم تا اوضاع را بررسی کنیم.

شرایط مشمئزکننده و آلوده آن منطقه اجازه نداد تا مدت زیادی در کنار مردم شاکی آنجا بمانیم؛ طی چند دقیقه حضورمان، مردم اطرافمان جمع شدند.

زندگی با پشه‌های موذی

پدر هستی که ۳ سال است در این منطقه زندگی می‌کند، می‌گوید: بدن دختر کوچکم تاول‌هایی می‌زند که در اثر نیش پشه‌ها به‌وجود می‌آید و باید مدام تحت مراقبت پزشکی باشد.

زن خانه‌داری می‌گوید: ما شبانه روز با بوی گنداب این محل تنفس می‌کنیم، امان از زمانی که باران ببارد، این بو چند برابر می‌شود!

سگ‌های ولگرد و حضور پررنگ آن ها در این منطقه

چندین ساکن منطقه از حضور سگ‌های ولگرد که زندگیشان در محل‌های کثیف قرار گرفته ناراحتند و گلایه داشتند که آسایش و آرامش را از آنان گرفته است.

عبور از منجلاب

مردم این محله برای عبور از خیابان و یا دانش آموزان برای رفتن به مدرسه باید از خیابانی عبور کنند که تا پایین‌تر از زانویشان در آب لجن فرو می‌رود که به عینه مشخص بود هیچ راه دیگری برای عبور جز این خیابان فاضلاب گرفته وجود ندارد.

باران که در این محل می‌بارد، تمام صاحب خانه‌های خیابان رسالت ۸۴ منتظر جریان گنداب به منازلشان هستند، خیابان را آب می‌گیرد و فاضلاب و میکروب هایش به جریان می‌افتند و آغاز ماجرا...

بیشتر از ۵ سال است که محله رسالت ۸۴ میزبان فاضلاب‌های شهرک یوسف‌زاده از خواجه‌ربیع است، فاضلاب‌های خانگی به این خیابان هدایت می‌شوند و از این محل راهی به خارج نداشته و در خیابان اصلی انباشه می‌شود. این انباشتگی آب‌های آلوده باعث ایجاد لجن‌های بسیار کثیف و متعفن شده که در پی آن حشرات و جانواران بیماری‌زا نیز در آنجا رشد و نمود می‌کنند.

هر از گاهی دستگاه تخلیه به این نقطه از شهر آورده می‌شود، ولی نیامدن دستگاه خیلی بهتر از بودنش هست، چرا که آب‌های سطحی را مکیده و به زمین‌های زراعی منتقل می‌کند و محصولات زراعی پرورش یافته از این فاضلاب‌ها به خورد ساکنان محل و محله‌های اطراف می‌رود که این امر به لحاظ بهداشتی کاملا غیراصولی است.

مشکل و معضل نازیبا و آلوده‌ای که با کمترین تدبیر مسئولان و با حداقل زمان و امکانات می‌تواند حل شود، سالهاست که مردم این محل را با چالش‌های بزرگی روبه‌رو کرده است.

خیابان رسالت ۸۴ واقع در منطقه ۳ شهرداری در فاصله‌ای بیش از ۱۵۰۰ متری از ساختمان شهرداری است، آیا تاکنون مسئولان حاضر در این ساختمان از این خیابان عبور نکرده و با این صحنه مواجه نشده‌اند؟

چه کسی را باید مسئول بدانیم؟ بهداشت منطقه ۳؟ شهرداری منطقه ۳؟ اداره آب و فاضلاب منطقه ۳؟ و یا بازی واسپاری مسئولیت از این ارگان به ارگانی دیگر؟

منتظر پاسخ مسئولان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار