رئیس جمعیت هلال احمر درگز از توزیع بیش از ۴۵۰ بسته کمک های اولیه بین مسافران و زائران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 07 April 2019

 

تابناک رضوی: شهرستان درگز یکی از شهرهای استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. درگز که تا تهران ۱۱۵۰ و تا مشهد ۲۵۵ کیلومتر فاصله دارد از شمال به مرز ایران و ترکمنستان از مشرق و جنوب شرقی به مشهد از جنوب به چناران و از مغرب به قوچان منتهی می‌شود.

با فرارسیدن سال نو جمعیت هلال احمر این شهرستان هم همزمان به ارائه خدمات نوروزی پرداخت.

با مسئولان جمعیت هلال احمر شهرستان درگز درباره طرح امداد و نجات نوروزی ۹۸ گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید: 

رئیس جمعیت هلال احمر درگز با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه ۲ پایگاه در شهرستان فعال بود، گفت: در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه ۹۷ به ۸۰ مسافر گرفتار در کولاک و برف در محور قوچان به سمت درگز  توسط نیروهای جمعیت هلال احمر این شهرستان امدادرسانی شد.

محمد ابراهیمی بیان کرد: ایستگاه سلامت، پاسخگویی به مسایل شرعی، برگزاری مسابقه دارت بین اعضای جوانان و نیز مسافران نوروزی ، توزیع بروشور و نقاشی کودکان از دیگر اقدامات فرهنگی ارائه شده توسط پایگاه جمعیت هلال احمر شهرستان درگز بود.

♦️ ارائه خدمت‌رسانی به ۸۰ مسافر و زائر نوروزی گرفتار در برف و کولاک 

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر درگز با اشاره به اینکه به صورت شبانه‌روزی به زائران نوروزی امدادرسانی داشتیم، افزود: یک پایگاه جاده‌ای در گردنه تیوان با حضور ۵ نجاتگر جمعیت هلال احمر با ۱۱۰ نفر روز به مسافران نوروزی خدمات جاده‌ای ارائه کردند.

علیرضا سودمند با بیان اینکه در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه حادثه برف و کولاک شدید در جاده قوچان به سمت درگز اتفاق افتاد، ادامه داد: مسافران نوروزی گرفتار در کولاک و برف شدید نیاز به امدادرسانی داشتند که به ۸۰ نفر اسکان اضطراری داده شد و اقلامی مانند مواد غذایی، کنسرو و نان در اختیارشان قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی‌های که با ستاد سوخت انجام شد، مقدار ۵۰۰ لیتر بنزین به خودروهای در راه‌مانده در کولاک و برف شدید توزیع شد.

♦️ عضویت ۷۲ راننده به پویش به‌رفت

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر درگز بیان کرد: یک پایگاه ثابت و یک تیم سحاب در پارک‌های شادی و پارک ملت این شهرستان به مسافران و زائران نوروزی خدمات فرهنگی از جمله توزیع کیسه‌های پلاستیکی زباله و بسته کمک‌های اولیه ارائه کردند.

نرگس کاظمی با اشاره به اقدامات فرهنگی جمعیت هلال احمر درگز گفت: در ایستگاه جوانان علاوه بر برگزاری مسابقه دارت، توزیع بروشور مقابله با حوادثی مانند سیل و زلزله، نقشه گردشگری شهر درگز، نمایشگاه کتاب امدادی، خیمه نماز، نقشه جاذبه‌های گردشگری و جعبه کمک‌های اولیه بین مسافران و زائران نوروزی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی امسال ۷۲ راننده در کمپین به‌رفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) عضو شدند، افزود: نقاشی خانواده هلال و نقاشی صلح و دوستی نیز برای کودکان مراجعه‌کننده به غرفه جمعیت هلال احمر از دیگر اقدامات فرهنگی این شهرستان بود.

♦️ توزیع بسته‌های عیدانه به افراد کم‌برخوردار درگز

 علی قلی‌نژاد، مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر درگز گفت: تعداد ۱۰ بسته حمایتی برای افراد کم‌برخوردار به ارزش ۱۵ میلیون ریال شامل اقلامی مانند برنج، ماکارونی، سویا، حبوبات، رب و روغن تهیه شده که بین آنان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار