رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی:
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: انتقال ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به خراسان آن هم در شرایطی نیاز آب بخش کشاورزی استان ۷ میلیارد متر مکعب است درد کشاورزان را دوا نمی‌کند.
کد خبر: ۶۹۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 26 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، محمدعلی قنادزاده با بیان این مطلب افزود: دوره جدید مدیریتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی از یک ماه و نیم قبل آغاز شده است و رویکردمان در دوره جدید مدیریتی این سازمان افزایش تعامل و همکاری با سازمان‌های دولتی و غیردولتی بوده است.

وی افزود: پس از ۱۶ سال فردی خارج از بدنه دولت بود و برای اولین بار جوان‌ترین رئیس دوره‌های مختلف آن هم از بخش خصوصی و غیردولتی انتخاب شده است و تمام تلاشمان ایجاد فضای کسب و کار پایدار بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه تجربه، تخصص، تدبیر، تعامل و توکل ۵ شاخصه اصلی دوره مدیریتی جدید این سازمان بوده است، گفت: حضور کارشناسان و نخبگان در این مجموعه را داریم و همکاری مستمری با دانشگاه‌ها، جهاد کشاورزی و دیگر مجموعه‌ها داریم و به فرموده مقام معظم رهبری حوزه کشاورزی نقش ویژه‌ای در تامین سفره سالم و حفظ سلامت جامعه دارد و عمل به این مهم در دستور کار مسئولان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی قرار گرفته است.

قنادزاده تصریح کرد: ۲۲ درصد سهم اشتغال کشور بوده و این عدد در استان و مشهد بیش از این میزان بوده و حتی در برخی شهرستان‌ها تا ۴۰ درصد هم رسیده است و ۱۷ هزار ۵۵۰ نفر در ۱۶ گرایش مختلف کشاورزی در سامانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند و به عضویت این مجموعه در آمده‌اند.

وی تاکید کرد: به دنبال ایجاد شبکه اعتماد در میان دو گروه کشاورزان و بهره‌برداران هستیم و اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی بوده است و در سطح استان ۲۹ نماینده در ۲۸ شهرستان خراسان رضوی داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه اعضای این سازمان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند، خاطرنشان کرد: اهداف ما در ایجاد خدمات رفاهی مستمر و شایسته و کسب و کار ثابت و پایدار بوده و در خصوص تقویت مباحث فنی رشته‌های گلخانه‌ای و علوم دام از تجربه کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بهره‌مند شدیم و حتی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده‌ایم.

قنادزاده گفت: یک سوم جمعیت شهر مشهد که معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوده حاشیه‌نشین هستند و در تلاش هستیم امتیازات ویژه‌ای هم برای کسانی که مهاجرت معکوس از شهر به روستا را دارند تا مشکلات و آسیب‌های موجود در مناطق حاشیه شهر هم کاهش یابد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در سال گذشته ۴۸۷ مورد موافقت اصولی، پروانه ساخت و پروانه بهره‌برداری صادر کرده است که طبق رتبه‌بندی‌ها در رتبه سوم کشور قرار دارد و تنها استانی هستیم که پروانه دام روستایی را صادر کرده است و شاهد رشد قابل توجهی در اشتغال روستایی و ماندگاری روستائیان در روستاهای محل سکونتشان بودیم و در حوزه اشتغال هم همکاری مستمری با فارغ‌التحصیلان کشاورزی داریم و به‌طور مثال در حوزه دام ۱۵۰ ناظر همکاری دارند؛ همچنین در بحث ابطال‌ها هم عددش تک‌رقمی بوده و پائین‌ترین آمار کشور را در این خصوص داشته‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سیاست‌گذار بخش اشتغال دولت و وزارت جهاد کشاورزی است، بیان کرد: ما به عنوان نیرویی محرک در مسیر حرکت بهتر دولت و وزارتخانه مربوطه در حوزه اشتغال گام برداریم و در مجموعه خود نخبگان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را پرورش می‌دهیم و با وجود بحران خشکسالی و کم‌آبی رتبه نخست کشور در تولیدات کشاورزی و دامی بوده‌ایم.

قنادزاده تصریح کرد: کاهش نرخ بهره‌وری در استان نگران‌کننده بوده و به‌طور مثال در بحث گندم توناژ ۱۰ تنی به ۳.۵ تن کاهش یافته است، آن هم در شرایطی که انتظار رسیدن به ۱۲ تن را داشتیم و متاسفانه افزایش مشکلات و عدم رسیدگی مناسب کاهش بهره‌وری را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: توان خود بر افزایش توانمندی مسئولان فنی، کشاورزان و دامداران متمرکز کرده‌ایم و نسبت به تقویت این گروه‌ها در جهت تحقق افزایش بهره‌وری اهتمام ویژه ورزیده‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه مخالف انتقال آب از دریای عمان به خراسان هستم، گفت: این موضوع نیازمند بازه زمانی ۱۵ ساله بود و آب ورودی‌ای که قرار است با این انتقال به مشهد برسد ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده و عدد بالایی نیست، آن هم در شرایطی که ۷ میلیارد متر مکعب نیاز آبی بخش کشاورزی استان است و از این میزان ۲۲۰ میلیون متر مکعب آن نیاز مصارف خانگی بوده است.

قنادزاده گفت: یکی از مجموعه‌هایی که ارتباط خوبی با مدیران آن داریم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بوده، مجموعه‌ای در گذشته گلایه‌مندی‌هایی به جهت عدم عملکرد مطلوب در حوزه کشاورزی نسبت به ۳ حوزه کاری دیگر این اتاق وجود داشت؛ اما خوشبختانه در دوره مدیریتی جدید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ارتباط خوبی با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و رئیس کمسیون کشاورزی این اتاق برقرار کرده‌ایم و در گام نخست این همکاری‌های جدید همایش ملی مدیریت آب در شرق کشور را با حضور مقامات ملی و استانی در روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۹۷ و از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در تالار اجتماعات ساختمان مرکزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار