مرگ مهارلو برای شیراز مهم نیست!

مدیرکل محیط زیست فارس گفت: خشکی دریاچه ها باعث بروز مشکلات است اما اینکه خشکی دریاچه نمک آلودگی هوای شیراز را تا نقطه خطر به همراه دارد، ممکن نیست.
کد خبر: ۵۹۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 21 April 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: سعید محمودی  شنبه در نشست خبری هفته زمین پاک افزود: در کشور ما همچنان متولی پسماند مشخص نیست در حالیکه چالش بزرگی به نام زباله داریم.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که زباله تولید نکنیم و یا زباله نریزیم و نباید فراموش کرد که وظیفه جمع آوری زباله با محیط زیست و گروه های مردم نهاد نیست.

مدیرکل محیط زیست فارس یاداور شد: بهترین وضعیت مدیریت پسماند مربوط به شیراز است.

محمودی تاکید کرد: وضعیت شیراز از لحاظ هوا در موقعیت بسیار مناسبی است و شاهد کمترین روزهای آلوده هستیم و از طرفی در بحث زمین نیز وضعیت مناسب است.

وی در خصوص برنامه های هفته سلامت نیز گفت: دوره آموزش سلامت، پاکسازی تالاب کمجان، برپایی ایستگاه سلامت، جشنواره صبحانه سالم و بدون پلاستیک، همایش بدون پلاستیک، جشنواره عکس درنا و جشنواره ملی داستان محیط زیستی جهرم از جمله برنامه های هفته زمین پاک است.

مدیرکل محیط زیست فارس در خصوص ریزگردها نیز افزود: آلودگی محلی در فارس باعث آلودگی هوا نخواهند شد اما به طور حتم خشکی دریاچه باعث مشکلات می شود ولی خشک شدن دریاچه نمک باعث آلودگی هوا و نقطه قرمز نخواهد شد.

محمودی اولین استان لوازم ۳۰۰ جلیقه تحویل گرفتیم و بمو به طور کامل تجهیز شده است و در شرایط خوبی از لحاظ محیط بانی قرار داریم و برخورد با متخلفین نیز چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: یگان فارس بهترین یگان کشور است و به خوبی با جرائم برخورد شده است.

مدیرکل محیط زیست فارس  در خصوص تلف شدن گورخر در بهرام گور نیز گفت:۲ گوره خر به دلیل نزدیک شدن به روستا در اتوبان تلف شدند و در حال حاضر اکیپ هایی در منطقه مستقر شده است.

محمودی تاکید کرد: ظرفیت بهرام گور ۵۰۰ گورخر است اما در حال حاضر ۱۰۰۰ گوره خر در منطقه وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار