رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: ارائه و توزیع «معجون بیرجندی» به دلیل دارا بودن مقادیری حشیش جرم است.
کد خبر: ۴۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 09 June 2015
سرهنگ حسین مولوی نسب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون آخرین آمار و عملکرد پلیس مواد مخدر استان اظهار داشت: در سال 93 بیش از 20 تن انواع مواد مخدر در نیروی انتظامی استان کشف و ضبط شد و حدود 3 تن مواد مخدر نیز در مرزبانی کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در این میان بیش از 21 هزار نفر از افرادی که مرتبط با جرایم مواد مخد ربودند در استان دستگیر شدند و علاوه بر آن 67 باند ورود و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و متلاشی شده‌اند. کشف و توقیف بیش از 500 دستگاه انواع خوردو‌های سبک و سنگین قاچاقچیان و انتقال حدود 18 هزار و 800 فقره پرونده مرتبط با مواد مخدر به مراجع قضایی صورت گرفته است.

مولوی نسب تأکید کرد: 19 قبضه سلاح جنگی در سال گذشته از قاچاقچیان کشف و ضبط شده و همچنین 10 قبضه سلاح جنگی در درگیری با قاچاقچیان در مرزبانی کشف و ضبط شده است. در سال 90 تا 93 مرحله‌هایی به جهت افزایش ارتقاءامنیت اجتماعی در برخورد با خرد فروشان و کنترل محور‌های مواصلاتی ایجاد شد که اثرات خوبی را در پی داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: بیش از 10 تن مواد مخدر مکشوفه در راستای طرح امنیت اجتماعی حاصل شده و 12 هزار و 400 نفر در اجرای این طرح دستگیر شدند علاوه بر آن در 25 مرحله طرح جمع آوری معتادین کارتن خواب در سطح شهر انجام شده است.

وی در بیان اقدامات آموزش پلیس در سال 93 اظهار داشت: 183 کلاس‌ و کارگاه‌ آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد، 179 جلسه کارشناسان پلیس با ادارت و سازمان‌های دولتی و 137 جلسه با مدیران و زائران حج تمتع و واجب برپا شده است.

مولوی نسب تاکید کرد: تعداد 38 نمایشگاه و همایش در راستای آموزش و پیشگری در سطح شهر برپا شده و 11هزار نسخه بروشور در میان اقشار مردم توزیع شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در بیان اقدامات و عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر در دو ماهه سال 94 گفت: در این مدت زمانی 5.3 تن انواع ماده مخدر کشف، بیش از 4800 نفر در این زمینه دستگیر شدند و 4155 پرونده در این باب تشکیل شد. بیش از 130 دستگاه انواع خودرو توقیف و 18 باند ورود و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی شد.

وی به 10 مرحله اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در سال جاری اشاره و افزود: کشف 800 کیلو گرم مواد مخدر و 1500 نفر مجرم در این زمینه دستگیر شدندو همچنین 13 مرحله جمع آوری معتادین در استان صورت گرفت.

مولوی نسب از برپایی 22 جلسه آموزش در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: برپایی 17 جلسه آموزشی در مراکز دولتی، سازمان‌ها و کارخانه‌جات از جمله اقداماتصورت گرفته در سال جاری است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در مورد میزان کشفیات مواد مخدر در مرز‌های استان عنوان کرد: حدود 300 کیلو گرم کشفیات در سال جاری و حدود 15 نفر که قصد ورود به استان از مرز‌های خراسان را داشتند دستگیر شدند.

وی در بیان اولویت‌های اصلی امسال در پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس ابلاغیه صادره 5 موضوع خاص در حوزه مواد مخدر قابل اهمیت است که شامل مقابله با ورود مواد مخدر از طریق مرز‌های کشور و خراسان رضوی، مقابله با توزیع در داخل کشور، آموزش پیشگیری، همکاری پلیس با دانشگاه علوم پزشکی به جهت درمان معتادین و پاکسازی شهر از وجود معتادین و کارتن خواب‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مولوی نسب خاطرنشان کرد: خراسان رضوی دومین و یا نخستین استان بزرگ کشور است که مولفه‌هایی همچون امام رضا(ع) و زائران ایشان را دارا است؛ لذا این افتخارات وظیفه ما را بیشتر کرده و اراده را در تحقق آرمان شهر قوت بخشیده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در بیان سیاست کلی در مقابله با مواد مخدر اظهار داشت: افزایش اشرافیت اطلاعاتی یک از این موارد است این در حالی است که خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشتاز در تعامل با رده‌های اطلاعاتی و دستگاه‌های قضایی بوده که سبب شده ایجاد موفقیت در طول مدت ماموریت‌ها شده است.

وی افزود: تشدید مقابله با توزیع کنندگان خورد مواد مخدر، اخذ تدابیر مناسب به جه جمع آوری معتادین، تکریم ارباب رجوع، استقرار مشاورین خانواده و حقوقی در حوزه پلیس مواد مخدر استان که به تازگی آماده به کار شده است، افزایش کنترل مرز‌ها اعم از خاکی و آبی و مبارزه موثرا شبکه‌های ورود و توزیع مواد مخدر نیز جزو اصول کلی در بیان سیاست‌ها است.

مولوی نسب عنوان کرد: قانون جدید آیین دادرسی مدنی از اول تیرماه سال 94 اجرایی می‌شود که در آن 570 ماده و 230 تبصره دارد و برای مدت سه سال به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود. در همین راستا آموزش‌ها و هماهنگی‌های لازم به جهت بهتر اجرایی شدن این طرح صورت گرفته و امیدواریم این طرح با کمترین مشکل در سطح استان اجرایی شود.

وی در بیان توضیحاتی در مورد این قانون گفت: در این قانون توجه بسیار زیادی به حقوق شهروندی شده است و هر آنچه که در گذشته به صورت عرفی اجرایی می‌شده در حال حاضر به صورت قانون درآمده است.

مولوی نسب تاکید کرد: در این قانون در مورد حقوق شهروندی، حقوق مجرمان و زندانیان سخن گفته می‌شود و در مورد حضور وکلا در مراجع قضایی و اطلاع خانواده مجرم سخن گفته می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اظهار داشت: در حوزه مرزبانی تعدادی جانباز و دو نفر شهید تقدیم کردیم. در حوزه مواد مخدر از ابتدای امسال بیش از 70 شهید در سطح کشور در راستای مقابله با مواد مخدر داشتیم.

مولوی نسب به وجود و فروش کپسول‌های چاق کننده و لاغر کننده که دارای مواد مخدر است در آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های بدنسازی اشاره کرد و گفت: در این مورد تشدید نظارت‌ها موجب جلوگیری از این حرکت شد این در حالی است که عده‌ای در حقیقت به وجود مواد مخدر در این مواد آگاهی نداشتند ولی با توجه به آنالیز‌های صورت گرفته وجود مواد آشکار شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی بیان کرد: برخی عطاری‌ها اقدام به ارائه قرص ترامادول و لاغری کرده‌اند و اگر فردی این ادعا را داشته باشد که نسبت به غیر قانونی بودن آن اطلاع نداشته نمی‌تواند جرم خود را از بین ببرد. با سرکشی‌های صورت گرفته نسبت به این مکان‌ها در صورت اعمال غیر قانونی این مراکز پلمپ می‌شوند.

وی ارائه و توزیع معجون بیرجندی را به علت داشتن مقادیری حشیش جرم دانست و تاکید کرد: دادستان کل حکم جرم بودن این معجون را به استان‌ها ابلاغ کردند که مشخصا جرم است و پیگرد قانونی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار