با موضوع چرایی و چگونگی «حفظ نظام اسلامی در کلام امام خمینی(س)»
مجموعه مطالب گرانسنگ و ارزنده گرد آمده در کتابی با عنوان «راه مقدس؛ اندیشه های مقدس» با موضوع چرایی و چگونگی «حفظ نظام اسلامی در کلام امام خمینی(س)» جهت گسترش و ترویج آرمانهای اصیل انقلاب و گفتمان پر جاذبه و کاربردی اسلام ناب محمدی(ص) در اختیار مخاطبان گرانقدر قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۵۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 29 June 2017
تابناک خراسان رضوی: اینک که به فضل الهی، آرمانهای امام در آستانه تحقق جهانی است و لزوم بازگشت و توجه بیش از پیش همگان، بویژه قشر فرهیخته دانشگاهی به ارزشها و منشهای اخلاقی و سیاسی امام و گفتمان ایشان بر کسی پوشیده نیست؛ چراکه بیگمان «خط امام» معیار سنجش درستی رفتارها و گفتارها، و محک آزمون ادعاها و شعارهاست؛ و پایبندی عملی به خط و راه آن شاگرد حقیقی مکتب امام صادق(ع) و پیر و مراد و پیشوای بی نظیر آزاداندیشان عالم که به حق در تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب، «مرکز ثقل هویت انقلاب اسلامی» می باشد، رمز موفقیتها و کارآمدی و استحکام و حفظ نظام اسلامی است و فاصله گرفتن از سبیل الهی و راه انبیایی آن راهبر بی بدیل، موجب بروز ضعفها، کاستی ها، کجروی ها و گمراهی هاست. 
به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری، «راه امام روشن است»* و «مبانی فکری امام در سخنرانی ها، نامه ها و وصیت نامه ایشان مشخص است»* و تنها باید بر اساس آن، شاخص ها را تعیین نمود؛ چراکه «اگر شاخص ها روشن باشد، می توان انحراف را شناسایی کرد و اگر کسی در جهت انحراف کار کند، در توده مردم شناخته می شود و در صورت نبود شاخص، خطر انحراف جدی خواهد شد»*. و براستی چه شاخصی بهتر و دقیق تر از احیاگر اسلام ناب و معمار کبیر انقلاب، که «بهترین شاخص انقلاب، امام خمینی(س) و خط اوست»* (*: بیانات رهبری؛ 14/3/89)
نظرات، آراء و سیره امام و اصولی که توسط آن معمار بزرگ انقلاب برای مدیریت، راهبری و سیاستگذاری نظام اسلامی تبیین شد و الهام بخش مبارزان حقیقت جو و آزادمنش گردید، شفاف، نامبهم، به روز و تازه است و هیچگاه بوی کهنگی به خود نخواهد گرفت تا نیازی به تفسیرهای ناصواب داشته باشد؛ چراکه او خود مجتهدی جامع الشرایط و آینده نگر بود که با استفاده از قرآن و عترت و منابع عظیم و اصیل دینی به تدوین و تبیین استراتژی تحقق و پیشبرد جمهوری فضیلت بر مبنای اصول اساسی اسلام ناب محمدی(ص) پرداخت. 
امروز عزت و عظمت اسلام و مسلمین در حفظ مبانی اندیشه امام و حفاظت از میراث و یادگار ارزنده اش یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این مهم، میسر نمیشود مگر با حرکت در خط الهی و پر جاذبه آن بزرگِ بزرگوار: «منظومه‌ی فکری امام دارای خصوصیّات کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی است. اوّلاً متّکی و مبتنی بر یک جهان‌بینی است که این جهان‌بینی عبارت است از توحید. همه‌ی فعّالیّت او، همه‌ی منطق او مبتنی بود بر «توحید» که زیربنای اصلی همه‌ی تفکّرات اسلامی است... اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدفها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد... آن راهی که میتواند مانع از این تحریف بشود، بازخوانی اصول امام است... اصول امام را در این بیانات میشود پیدا کرد؛ این اصول را، این خطوط را کنار هم که بگذاریم، یک شاکله‌ای از امام بزرگوار تشکیل خواهد شد... لازم است ما شاخص داشته باشیم. بهترین شاخصها، خود امام و خط امام است. امام بهترین شاخص برای ماست.» (بیانات رهبری؛ ۱۳۹۴/۰۳/۱۴) 
بیگمان، توفیق عمل به تعهدات و پایبندی به بیعتهای الهی، به وجود شرایط و ملزوماتی در فرد و جامعه انسانی وابسته است که بی توجهی به آنها و عدم تلاش مستمر برای شکل گیری موارد ضروری و نیز صیانت از مؤلفه های موجود، به پیمان شکنی های خواسته و یا ناخواسته ای خواهد انجامید که عمل به بیعت با جمهوری اسلامی و در نتیجه حفظ نظام نیز از این مقوله مستثنی نیست. 
در این میان، یکی از راههای نشر و آگاهی بخشی نسبت به بیانات گوهربار و آراء و اندیشه های مقدس و انبیائی معمار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ که به حق باید گفت، سخنان و رهنمودهای آن پیر و مراد فرزانه و نظرات و بینش الهی اش، گنجینه ای عظیم از حکمت، معرفت، بصیرت، فقاهت، عدالت، سیاست، درایت و... است و سراج منیر، مشکات تابان و خورشید فروزانی که راهنمای سبیل آزاداندیشی، حقیقت جویی و عدالت خواهی می باشد، نشر و یادآوری مداوم مکتوب و یا مجازی آرای بدون تحریف امام امت(ره) است. 
در همین راستا، مجموعه مطالب گرانسنگ و ارزنده گرد آمده در کتابی با عنوان «راه مقدس؛ اندیشه های مقدس» با موضوع چرایی و چگونگی «حفظ نظام اسلامی در کلام امام خمینی(س)» جهت گسترش و ترویج آرمانهای اصیل انقلاب و گفتمان پر جاذبه و کاربردی اسلام ناب محمدی(ص) در اختیار مخاطبان گرانقدر قرار گرفته است که عزیزان می توانند با مراجعه به آدرس تلگرامی « https://t.me/rahemoghaddas  » ضمن عضویت در کانال مربوطه، از طریق ارتباط با اَدمین، کتاب مورد نظر را سفارش داده و با تخفیف بسیار خوبی دریافت نمایند. 
امید که این تلاش عاشقانه مورد توجه و استفاده دوستداران سبیل آزاد اندیشی و آرمانخواهی قرار گرفته و جهدی موثر در راستای نشر آن اندیشه های ناب و مقدس باشد، ان شاءالله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار