اختصاصی/ جایگاه نظارت بانک مرکزی کجاست؟!
بانک کشاورزی بصورت کاملا علنی اقدام به تبلیغ شرکت های سرمایه گذاری وابسته به بانک کشاورزی کرده است.
کد خبر: ۲۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 28 April 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی شرکت داری و بنگاه داری بانک ها و موسسات مالی و اعتباری معضلی است که تازگی نداشته و تقریبا انگار هیچ کس هم نمی تواند جلوی این اقدام آنها را بگیرد!

در واقع بانک ها و موسسات مالی و اعتباری گاهی اینقدر بزرگ و سرکش به نظر می رسند که حتی اگر دو رئیس جمهور دولت ها - دهم و یازدهم ندارد! - هم بخواهند نمی توانند جلوی کارهای غیر قانونی آنها را بگیرند!

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجازند تا 40 درصد شرکت داری کرده و البته این حد مجاز نیز نباید به اینگونه باشد که بطور مستقیم تسهیلاتی را به شرکت های زیرمجموعه خود پرداخت و از هدف اصلی که همان بانکداری اسلامی است فاصله بگیرند.

در این راستا بانک کشاورزی در کمال تعجب و در روز روشن اقدام به تبلیغ شرکت وابسته به بانک خود برای جذب سپرده های سرگردان کرده است.

این بانک اعلام کرده حاضر است با پذیرش سرمایه های شهروندان و واگذاری آن به شرکت وابسته (صندوق یکم بانک کشاورزی) سود سرشاری را نصیب مشتریان خود کند!

سود عنوان شده در تبلیغ این بانک همانگونه که در ذیل مشاهده می کنید بصورت تضمینی و روزشمار 22 درصد و معاف از مالیات است این در حالی است که نرخ سود سپرده های روزشمار در حالت عادی در بانک ها باید 10 درصد باشد.

تصور کنید بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تصمیم گرفته شهروندان را به جهت تشویق به سرمایه گذاری در بخش تولید و اشتغال به جای سپرده گذاری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود را کاهش داده و به 10 درصد برساند و سوال اینجاست که این اقدام بانک کشاورزی اگر جهت دور زدن این نیت بانک مرکزی نیست پس چیست؟! که این چنین تبلیغات وسیعی در شعب خود کرده است...

نکته جالب تر اینکه بانک مرکزی نیز در برابر این اقدام بانک کشاورزی که یک بانک دولتی نیز می باشد سکوت اختیار کرده است!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
کاشکی بجای این نظریه های غیر کارشناسانه به فکر مساءل مهم تر بودبد.این سپرده گذاری کاملا سرایط سپره گذاری یکساله است یعنی مشتری نمی تواند به اصل سپرده دست بزند قابل افزایش است اما برداشت زیر یک میلیون تومان ندارد.در صورتی که در سپرده گذاری کوتاه مدت مشتری می تواند هر مبلغی را برداشت و یا اضافه نماید.تنها تفاوتش با سپرده یک ساله در اینه که هر موقع مشتری کل سپرده را طلب نماید قبل از سر رسید هیچ وجهی ازش کم نمی شود که به نفع مشتری و ضرر بانک است.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
چرا نظرم را نشان نمی دهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار