سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس گزارشاتی که از عطاری‌ها داریم، حکایت از این دارد که تعدادی از این عطاری‌ها اقدام به فروش مواد و گیاهان دارویی غیر مجاز می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 11 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، پرویز افشار در خصوص تخلفاتی که در صنف عطاری‌ها صورت می‌پذیرد، اظهار كرد: در هر کار و صنفی تخلف صورت می‌پذیرد. بخش عمده ای از صنف عطاران کارشان را به نحو احسنت انجام می‌دهند اما یکسری تخلفات و کارهایی که خلاف دستورالعمل است، رویت شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشاتی که از عطاری‌ها داریم، حکایت از این دارد که تعدادی از این عطاری‌ها اقدام به فروش مواد و گیاهان دارویی غیر مجاز می‌کنند. در واقع آنان اقدام به فروش پاره ای از کپسول‌ها برای درمان اعتیاد می‌کنند. تعدادی از این‌ها که مورد بررسی قرار گرفته است مشخص شده است، این داروها شیمیایی است و ترکیبات روان گردان دارند که بعضاً از مواد مخدری تشکیل شده است که دارای آلودگی است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نگاه‌مان فقط به صنف عطاری‌ها نیست، افزود: نگاه‌مان اطلاع رسانی و آگاهی به مردم شریف ایران است که هر چیزی را از مبادی اصلی خودش باید دریافت کنند. کار عطاری ها کاملاً مشخص است؛ آنان باید فرآورده های گیاهی را بر اساس دستورالعملی که وجود دارد، در اختیار مردم قرار دهند.
افشار از مردم خواست که برای تامین هر نوع دارویی به داروخانه های مجاز مراجعه کنند و بیان كرد: بحث مهم در این حوزه، آگاهی و فرهنگ سازی مردم است. مردم باید بدانند جای دارو در داروخانه است و تجویز آن نیز با افراد ذی‌صلاحی است که پزشک مشاور آنها است. مردم نباید به آرایشگاه ها، کلوپ ها، باشگاه ها و عطاری ها برای ترکیبات دارویی پناه ببرند. حتی ممکن است عطاری ها بگویند، این کپسول را در اختیار دارم ولی از مواد شیمیایی ساخته نشده است، ولی باید بدانند اینگونه نیست.

منبع: ‌تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار