معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام بر خروج سریع مدیریت پسماند ایلام از حالت سنتی تأکید کرد و گفت: طبق ماده (۴ ) قانون مدیریت پسماند، این قانون باید در استان ایلام عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰ 13 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید هژبری در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان ایلام با بیان اینکه تکالیف قانونی شهرداران در حوزه پسماند مشخص است، افزود: شهرداران مراکز ۱۲ شهرستان استان ایلام باید هر چه سریع‌تر برنامه جامع مدیریت پسماند خود را برای هر شهرستان طبق آیین‌نامه اجرایی پسماند و با تکیه بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ ارائه کنند.

وی تأکید کرد: همه شهرستان‌های استان طبق ضوابط و مطالعات زیست‌محیطی و استاندارد، باید سایت پسماند داشته باشند و سایت‌های پسماند باید حتماً حصارکشی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه روزانه ۷۷۴ تن پسماند در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: میزان تولید پسماند در ایلام بیشتر از میانگین کشوری است و باید ضمن فرهنگسازی، با بازیافت، تولید فرآورده‌های ناشی از پسماند و برنامه‌ریزی های لازم، سرانه تولید زباله در ایلام کاهش یابد.

هژبری، میزان تولید سالانه پسماند صنعتی در استان را ۵ هزار ۸۷۰ تن اعلام کرد و گفت: سالانه ۷۳۰ تن پسماند عفونی در ایلام تولید می‌شود که اقدامات مطلوبی در این حوزه صورت نگرفته و در بیمارستان‌های شهرهای سرابله و دره‌شهر در خصوص بی‌خطرسازی پسماند عفونی اقدامی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی‌ شهرداران، موفقیت آنها در اجرای قانون مدیریت پسماند است که برای آنها مساعدت‌های اعتباری خاصی در نظر گرفته می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار