بانک‌ها به خودشان وام می‌دهند، خودشان اقساط را پرداخت نمی‌کنند و خودشان بزرگ‌ترین بدهکار بانکی خودشان می‌شوند. اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم دلیل امتناع بانک‌ها از انتشار لیست ابربدهکاران بانکی مشخص می‌شود. بانک مرکزی به تازگی لیست بدهکاران کلان بانکی در فصل نخست سال را منتشر کرده است. در لیست منتشرشده، جالب‌ترین نکته بدهی کلان معوق‌شده بانک‌ها به خودشان است.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 20 October 2022

به گزارش تابناک رضوی، یکی از دانه‌درشت‌های لیست بدهکاران بانکی، شرکت مخابرات ایران است. مخابرات از چهار بانکی که لیست معوقات‌شان را اعلام کرده‌اند تسهیلاتی دریافت کرده که عمدتا معوق شده است. مجموع بدهی معوق‌ شده مخابرات با زیرمجموعه‌ها و وابستگان به یک‌هزار و ٨۳٨ میلیارد تومان رسیده است.

هواپیمایی ماهان بیش از یک‌هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان از بانک اقتصاد نوین تسهیلات دریافت کرده است. ماهان ۶٩ میلیارد تومان از تسهیلات دریافت شده را پرداخت نکرده و به بانک اقتصاد نوین بدهکار است.
تعاونی مسکن کارکنان اخبار خارجی صداوسیما نیز ٢٣٢ میلیارد تومان بدهی پرداخت‌نشده دارد. این تعاونی جزو بدهکاران کلان بانک آینده است.
در آخرین بروزرسانی لیست ابربدهکاران بانکی، از مجموع ٣١ بانک و موسسه اعتباری غیربانکی، تنها ١۵ بانک و یک موسسه حاضر به ارائه لیست شدند و ١۵ بانک و موسسه دیگر از انتشار لیست خودداری کردند.
در بین بانک‌هایی که لیست بدهکاران خود را منتشر نکردند نام بانک ملی، صادرات، تجارت، پارسیان و پاسارگاد به چشم می‌خورد.

هم میهن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار