21 حادثه در 24 ساعت!
طبق اعلام آتش نشانب در 24 ساعت گذشته 9 آتش‌سوزی و 21 حادثه مخلف از جمله ریزش دیوار و مدفون شدن یک جوان کارگر در زیر آوار در مشهد به وقوع پیوسته است.
کد خبر: ۱۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶ 04 March 2015

به گزارش تابناک، حسن جعفری با اشاره به اینکه در عملیات‌های 24 ساعت گذشته یک نفر کشته و یک مورد مصدوم و 12 نفر نجات‌یافته‌اند، افزود: طی شب و روز گذشته مرکز فرماندهی آتش‌نشانی مشهد با پاسخگویی به 1950 تماس مردمی که بخشی از آن مربوط به مزاحمان تلفنی و بخش دیگری نیز مربوط به پرسش و پاسخ‌های کارشناسان به ابهامات ایمنی شهروندان بوده است، نجاتگران و آتش‌نشانان برای 30 مورد عملیات حریق و حادثه اعزام شده‌اند.

مدفون شدن یک کارگر و 9 حریق در مشهد

وی همچنین افزود: بر اثر گود برداری غیر اصولی در یکی از مناطق مسکونی مشهد یک جوان کارگر بر اثر ریزش دیوار در زیر آوار مدفون شد.

به گفته مدیر عامل آتش نشانی ، این جوان کارگر که در خیابان دانش شرقی مشهد در حال انجام فعالیت ساختمانی بوده به ناگاه با ریزش دیوار منزل مسکونی مجاور مواجه شده و از ارتفاع ۸ متری به داخل گود ساختمانی سقوط می‌کند و مصدوم و مدفون می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در میان آتش‌سوزی‌ها بیشترین علل وقوع حریق مربوط به نشت گازهای قابل اشتعال و اتصال سیم برق بوده، بیشترین علت حادثه نیز محبوس شدن افراد در آسانسور و منزل گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین کمک شهروندان برای کاهش خسارات این است که در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی یا حادثه، بدون درنگ با سامانه 125 تماس بگیرند، اضافه کرد: باید تا زمان رسیدن ماموران آتش‌نشانی به محل حادثه، کودکان و افراد مسن را از محل یا حریق دوری کنند و در صورتی که آتش‌سوزی گستره چندانی نداشت با به کارگیری خاموش‌کننده‌های دستی یا دیگر تجهیزات موجود در محل حادثه برای مهار و خاموش کردن آتش اقدام کنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد یادآور کرد: در صورت گستردگی دامنه آتش‌سوزی و عدم موفقیت در مهار آتش، محل را ترک و از اجتماع در اطراف آتش‌سوزی خودداری کنند .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار