امسال و در بهار پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اتفاقی خارق‌العاده رخ می‌دهد، آیین اختتامیه این دوره برای نخستین بار در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود و جشن میلاد حضرت خورشید در خانه او و در شامگاه میلاد باسعادتش با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 01 June 2017
اما در کنار این اتفاق مهم، در ماه ذی‌القعده امسال برای نخستین بار علمای اهل تسنن، نمایندگان اهل سنت و نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی،در آیین پایانی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس حضور خواهند یافت.
 
جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و یک جهش ویژه 
 
اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) که رویکردی تازه را در این بنیاد در پیش‌گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های متنوعی در حوزه فرهنگ رضوی است با اشاره به این‌که امام رضا(ع) مظهر وحدت میان مسلمان است و در میان اهل تسنن افرادی هم چون مختوم قلی حضور دارند که دو هزار بیت شعر در مدح ضامن آهو سروده‌اند، می‌گوید: از این دوره تقریب مذاهب اسلامی موردتوجه ویژه ماست و حتی پیروان بقیه ادیان نیز در جشنواره امام رضا(ع) حضور یابند.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به گفتگوی حضرت ثامن‌الحجج(علیه آلاف تحیه والثناء) با سران ادیان و مذاهب دیگر اشاره دارد و می‌گوید: پیروان ادیان دیگر نیز به امام رضا(ع) علاقه دارند و من در میان اقلیت‌های مذهبی کشورمان انبوه آدم‌هایی را دیده‌ام که به خورشید هشتم عشق می‌ورزند.
او می‌گوید: به همین دلیل در دوران جدید برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) سعی داریم ابعاد  مختلف مغفول مانده شخصیت آن امام بزرگوار را به ارادتمندانشان نشان دهیم.به‌عنوان نمونه تصمیم داریم اشعار مختوم قلی درباره امام رضا(ع) را چاپ و منتشر کنیم.
رویکرد جدید دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را باید به فال نیک گرفت و امید است در سالی که مشهد به‌عنوان مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 انتخاب‌شده است اتفاقاتی خارق‌العاده و بی‌نظیر در قالب جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) رخ دهد.انشاالله.
گفتنی است؛جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)،همه‌ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاه‌چراغ (ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی‌القعده در قم و اختتامیه آن در ۱۱ ذی‌القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود.
اکبر شیخ دبیری این جشنواره بین‌المللی را بر عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار