اقامت زائران و مسافران نوروزی خراسان رضوی به مرز ۷ میلیون نفر شب رسید

گروه استان‌ها - رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: اقامت زائران و مسافران نوروزی استان به مرز ۷ میلیون نفر شب رسید.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۳ 05 April 2025

یوسف بیدخوری امروز شنبه 16 فروردین ماه ۱۴۰۴ در گفت و گو با خبرنگار تابناک استان خراسان رضوی، افزود: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۳ تا پایان 15 فروردین ۱۴۰۴ به میزان ۶ میلیون و 964 هزار و 3 نفرشب اقامت در واحدهای رسمی، موقت و اضطراری اسکان داشته‌اند.
او یادآور شد: واحدهای اقامت رسمی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، اقامتگاه بوم‌گردی و زائرسراست که به میزان دو میلیون و 134 هزار و 640 نفر شب در این مراکز اسکان داشته‌اند.
رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: اسکان موقت شامل مدارس و آموزشگاه‌های آموزش و پرورش، مهمانسراهای دولتی، زائرسراهای آستان قدس و بنیاد زائر، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، مراکز اقامتی سپاه، مراکز اسکام شهرداری است که سه میلیون و 755 هزار و 660 نفر شب در این مراکز اقامت داشته‌اند.
او تصریح کرد: مراکز اسکان اضطراری نیز شامل مدارس، آموزشگاه‌ها و سالن‌ها ورزشی آموزش و پرورش، سالن‌های ورزشی اداره وزش و جوانان، سالن‌ها و اماکن اضطراری شهرداری، مساجد، ظرفیت اردوگاهی سپاه، ظرفیت سالن‌های ورزشی سپاه، سالن‌ها و فضاهای ادارات دولتی، ظرفیت اسکان اضطراری آستان قدس رضوی، ظرفیت اسکان اضطراری بنیاد زائر، اسکان در حوزه علمیه نواب بوده است که در این فضاها یک میلیون و 77 هزار و 62 نفر شب اقامت داشته‌اند.
رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی به پاسخگویی سریع و به موقع استان به تلفن 09629 اشاره کرد و گفت: از 25 اسفند 1403 تا پایان روز 15 فروردین 1403 تعداد 162 شکایت مربوط به این سامانه دریافت و بلافاضله رسیدگی شده است.
بیدخوری گفت: تعداد 91 مورد مربوط به واحدهای اقامتی، 57 مورد مربوط به دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی، 4 مورد مربوط به سرویس های بهداشتی، 5 مورد مربوط به مراکز گردشگری، یک مورد مربوط به مراکز پذیرایی و 4 مورد مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی بوده است.
او یادآور شد: در استان خراسان رضوی علاوه بر سامانه 09629، سامانه‌ تلفنی 05137045 برای پاسخگویی، راهنمایی و رسیدگی به شکایت‌های زائران در استان پیش‌بینی شده بود که نمایندگان تمامی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر به صورت فوری و خارج از نوبت به شکایت‌ها رسیدگی می‌کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به نظارت مستمر بیش از 153 بازرس بر تاسیسات گردشگری و محورهای مواصلاتی استان از 25 اسفند 1403 تا 15 فروردین 1404 اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد 3 هزار و 348 مورد بازرسی صورت گرفته که 403 مورد تذکر و 42 مورد اخطار داده شده است.
بیدخوری به رسیدگی فوری و سریع شکایت‌ها با حضور شاکی و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی از جمله صمت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در این مدت مبلغ 707 میلیون و 519 هزار و 300تومان وجه اضافه دریافتی به شاکیان برگشت داده شده است.
او یادآور شد: در استان خراسان رضوی با توجه به حضور میلیونی زائران و مسافران بیش از 680 هزار نفر شب اقامت تدارک دیده شده بود و با وجودبرورودت هوا و بارندگی زائران و مسافران بدون کمترین مشکل و به شایستگی میزبانی شدند.
رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضویهم‌چنین از همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی، خصوصی و نهادها و سازمان‌های مردم برای اسکان زائران قدردانی کرد.

برچسب ها: خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار