مدیرکل گمرک کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۳۲ درصدی ارزش و افزایش ۱۰ درصدی وزن کالاهای صادراتی در فروردین ماه سال جاری از گمرک سومار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲ 11 May 2024

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در یک ماهه نخست سال جاری از طریق گمرک سومار ۵۳ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن ۱۰۵ هزار و ۴۳۷ تن به خارج از کشور صادر شده که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۳۲ درصد و از لحاظ وزن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این میزان کالاهای صادراتی از گمرک سومار شامل صادرات کالاهای اظهار شده در آن گمرک و همچنین کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار به عراق ارسال می شود است. 

ناظر گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: ۳۴ میلیون و ۶۹۵ هزار دلار به وزن ۵۰ هزار و ۳۸۳ تن کالاهای اظهار شده در گمرک سومار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۱۲۱ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۶۴ درصدی داشته است.

عباس زاده آمار صادرات دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را ۱۸ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار به وزن ۵۵ هزار تن عنوان و تشریح کرد: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال‌ قبل از لحاظ ارزش ۲۵ درصد و از نظر وزن ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی اظهار شده در گمرک سومار را میلگرد آجدار، سنگ مرمریت، کارتن خالی، ظروف یکبار مصرف، محصولات پلاستیکی و عمده کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را کاشی، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، میلگرد آجدار، شیشه جام و لبنیات عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار